عصر خودرو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

نخستین گروه ماشین‌آلات سنگین استان البرز عازم خوزستان شد

عصر بازار- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: نخستین گروه ماشین‌آلات سنگین این استان راهی مناطق سیل‌زده استان خوزستان شد.

نخستین گروه ماشین‌آلات سنگین استان البرز عازم خوزستان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سید مجید موسوی در رابطه با آخرین امدادرسانی ها به استان های سیل‌زده اظهار داشت: نخستین گروه ماشین‌آلات سنگین این استان راهی مناطق سیل‌زده استان خوزستان شده است و این گروه فردا در شهرستان باوی استان خوزستان استقرار می یابد.

    وی افزود: یکی از کارهای مهم توسط تیم استان البرز، تامین 140 سرویس سنگ بوده که از فاصله 80- 70 کیلومتری شهرستان باوی برای بستن سیلاب حمل می شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با بیان اینکه پس از بررسی های به عمل آورده در منطقه متوجه شدیم در این منطقه حرف اول را ماشین آلات سنگین می زند، گفت: اکیپ ماشین آلات سنگین اعزامی توسط راه و شهرسازی البرز و شهرداری کرج می تواند کمک بزرگی برای امدادرسانی در منطقه باشد.

    موسوی اظهار داشت: روز یکشنبه هفته جاری تعدادی از مدیران استان البرز به همراه 100 تن بار شامل پتو، چادر، حبوبات، مواد بهداشتی و مواد غذایی توسط یک فروند هواپیمای 747 از فرودگاه پیام البرز راهی خوزستان شدند.

    وی گفت: به محض حضور در شهرستان باوی، جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور فرماندار شهرستان تشکیل شد که و تیم های اعزامی به گروه های مختلف تقسیم بندی شدند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: از مهمترین موارد تصمیم گیری شده برای اجرای فعالیت ها در این شهرستان احداث سیل بند برای جلوگیری از نفوذ آب به باوی بود.

    وی افزود: شهر شیبان از توابع شهرستان باوی در مجاورت رودخانه کارون است که به علت شکستگی سیل بند، آب به طرف منازل سرازیر شده بود لیکن با پیگیری های انجام شده و همکاری مردم این سیل بند احداث و مستحکم شد.
    موسوی اضافه کرد: همچنین با پیگیری های انجام شده 30 هزار عدد گونی در اختیار اهالی شیبان قراردادیم و ایجاد سیل بند بزرگ در روستای شبیشیه از دیگر اقدامات بود که سیلاب این روستا مهار شد.

    وی افزود: اکیپ های مختلفی از استان البرز شامل شرکت گاز، اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس ، بهداشت و درمان و شرکت شهرک های صنعتی به خوزستان اعزام شده است که با یک تقسیم کار برنامه مند در حال امدادرسانی هستند.

    نماینده اعزامی استانداری البرز به خوزستان ادامه داد: هلال احمر البرز نسبت به احداث یک اردوگاه در شهرستان رامین اقدام کرده که تعداد قابل توجهی چادر در آنجا برای مردمی که به دلیل تهدید سیل منازلشان را تخلیه کردند، برپا کرده اند.

    وی ایجاد تعدادی موکب در خوزستان برای پذیرایی از مردم سیل زده را از دیگر اقدامات استان دانست و گفت: موکب هایی که اکنون حضور دارند روزانه حدود 3500 پرس غذای گرم طبخ می کنند ولی با حضور موکب های بیشتری از استان در روزهای آینده طبخ غذا به روزانه 15 هزار پرس افزایش خواهد یافت.

    موسوی همچنین به اقدامات جهاد کشاورزی البرز نیز اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی نیز در استان تامین حبوبات، تامین 2 کامیون تخم مرغ، تامین گونی به میزان یک کمپرسی را بر عهده گرفته که هم اکنون در راه خوزستان هستند.

    وی اظهار داشت: همچنین مقدار قابل توجهی کنسرو، کمپوت، وسایل بهداشتی و مواد غذایی هم توسط جهاد کشاورزی تامین شده که در اختیار هلال احمر قرار گرفته است.

    موسوی گفت: مبالغ نقدی را هم تعاونی های باغداران مرغداران و دامداران استان نیز تامین کرده که در حساب جهاد موجود است تا در صورت نیاز در خوزستان هزینه شود.

    برچسب ها