عصر خودرو

امروز در بورس کالا به ثبت رسید؛

تامین مالی موفق ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی

عصر بازار- شرکت تعاونی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس امروز با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد کیوی موفق به تامین مالی ۳۰۰ میلیارد تومانی از مسیر بورس کالای ایران شد.

تامین مالی موفق ۳۰۰ میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر ، شرکت تعاونی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس با هدف تامین سرمایه در گردش خود برای تولید 8 هزار و 333 تن کیوی در دو مرحله اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالای ایران به ارزش 500 میلیارد تومان کرد که امروز یکشنبه 27اسفند ماه در مرحله نخست اوراق سلف موازی به ارزش 300 میلیارد تومان منتشر و این تامین مالی با موفقیت انجام شد.

    به گزارش کالاخبر، بورس کالای ایران روز گذشته در اطلاعیه ای از عرضه اولیه نوبت اول اوراق سلف موازی استاندار کیوی متعلق به شرکت تعاونی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس خبر داده بود که با توجه به استقبال سرمایه گذاران تامین مالی حوزه کشاورزی از مسیر بورس کالا با موفقیت انجام شد.

    به این ترتیب عرضه اولیه این اوراق در نمادهای «عکیوی1» و «عکیوی2» به تعداد 500 هزار قرارداد و با قیمت 6 میلیون ریال در هر قرارداد 10 کیلوگرمی از طریق شرکت کارگزاری کاریزما در روز یکشنبه 27 اسفند انجام شد.

    عرضه اولیه به روش گشایش و دوره پیش گشایش از ساعت 10:30 تا 11 بود و از ساعت 11 تا 12:30 دوره عادی معاملات انجام شد. معاملات ثانویه نیز از 28 اسفند آغاز و تا 27 شهریور 1404 ادامه خواهد داشت.

    هر قرارداد معادل 10 کیلوگرم کیوی است و انتشار اوراق در دو مرحله انجام می شود که مرحله اول 300 میلیارد تومانی بوده و امروز با موفقیت صورت گرفت و مرحله دوم 200 میلیارد تومان که پس از ارائه گزارش شرکت درخصوص محل مصارف وجوه حاصل از انتشار اوراق مرحله اول و تایید مجوز انتشار اوراق توسط هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا امکان پذیر خواهد بود.

    بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت 134.5 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کنند، این اوراق برای سرمایه گذاران در سررسید بازدهی 18 ماهه حداقل 34.5 درصدی خواهد داشت. اما درصورتی که شرکت تعاونی پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گسترش پارس نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت 140.5 درصد ضرب در قیمت پایه در عرضه اولیه اقدام کند، بازدهی 18 ماهه اوراق سلف در سررسید حداکثر 40.5 درصد خواهد بود.

    همانگونه که اشاره شد زمان سررسید اوراق 18 ماه پس از عرضه اولیه خواهد بود.

    برچسب ها