عصر خودرو

رییس اتاق تعاون ایران: ۵۵ درصد تعاونی‌های کشور در بخش کشاورزی فعال هستند

عصر بازار- رییس اتاق تعاون ایران گفت: تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف تولیدی، کشاورزی، صنعت، خدمات و بازرگانی فعالیت دارند و اکنون حدود ۵۵ درصد تعاونی‌های کشور در بخش کشاورزی فعال هستند که بیشترین اقدامات مشترک وزرات جهاد کشاورزی با این بخش انجام می‌شود.

رییس اتاق تعاون ایران: ۵۵ درصد تعاونی‌های کشور در بخش کشاورزی فعال هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بهمن عبداللهی در نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با مدیران اتحادیه های تعاونی بخش کشاورزی در محل اتاق تعاون ایران، با بیان اینکه سند توسعه بخش تعاون در اواخر سال گذشته ابلاغ شد، اظهار داشت: در این سند از 80 حکم که برای 21 دستگاه در نظر گرفته شده است، 15 حکم مربوط به وزارت جهاد کشاورزی است، چون بیشترین اشتراک و فعالیت‌های تعاونی در بخش کشاورزی است.

    وی افزود: یکی از نمودهای مهم در بخش کشاورزی شبکه تعاونی‌های تولید، توزیع و تامین کالاهای کشاورزی است و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی به عنوان نماینده بخش کشاورزی در کمیته مشترک تعاون و کشاورزی حضور دارد.

    عبداللهی با اشاره به ظرفیت های بی بدیسل تعاونی های کشاورزی اظهار داشت: 90 درصد تولیدات شیلات در بخش تعاون، همچنین 35 درصد در بخش محصولات باغی است و نیز بخش مهمی از تامین نهاده‌های کشاورزی توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.

    رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه چهار اتحادیه سراسری تعاونی در بخش توزیع در تعاون مشغول ارائه خدمات هستند، گفت: 7.5 میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فروشگاه‌های تعاونی کشور قرار دارند که می توانند در توزیع کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی بازوی اجرایی دولت و به صورت اخص وزارت جهاد کشاورزی باشند.

    وی با اشاره به تحولات و اقدامات قابل توجه اخیر در وزرات کشاورزی در حوزه کشاورزی و تنظیم بازار و لزوم همکاری همه دستگاهها و متولیان جهت رفع مشکلاتی نظیر نوسانات قیمت و تامین نهاده ها، بر همکاری و همراهی فعالان حوزه تعاون با وزارت جهاد کشاورزی تا تحقق 100 درصدی اهداف و برنامه های این وزارت تاکید کرد.

    عبداللهی ضمن قدردانی از توجه ویژه وزیر جهاد کشاورزی و معاونت های آن مجموعه به مسائل تعاونیهای حوزه کشاورزی و تاکید بر استفاده از ظرفیت های این بخش و نیز تعامل بسیار خوب با بخش مردمی تعاون گفت: مقرر است در ماه آینده شورای عالی توسعه تعاون با حضور رئیس جمهور برگزار شود و پیش‌بینی می‌گردد بیشترین مسائل در مورد بخش کشاورزی باشد.

    برچسب ها