عصر خودرو

کتاب تجزیه و تحلیل ریسک بازار از تئوری تا عمل در کتابخانه سازمان بورس جای گرفت

عصر بازار- کتاب " تجزیه و تحلیل ریسک بازار از تئوری تا عمل به همراه کاربردها در Matlab و Excel" تألیف علیرضا سارنج در سال ۱۳۹۷ در ۳۹۰ صفحه توسط انتشارات نگاه دانش منتشر شده است.

کتاب تجزیه و تحلیل ریسک بازار از تئوری تا عمل در کتابخانه سازمان بورس جای گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، تمرکز اصلی این کتاب بر مطالعه ریسک بازار از نظر کمی است. تأکید بر روی ارائه بروزترین و کاربردی ترین تکنیک های کمی مورد استفاده در علم مالی برای مدیریت ریسک بازار و تشریح کاربرد آنها با استفاده از زبان برنامه نویسی Matlab  و نیز نرم افزار Excel است.

    همه فایل های مربوط به نرم افزارها در لوح فشرده همراه کتاب موجود است. در این کتاب سه رشته مهم گرد هم آمده است: علم مالی، آمار و برنامه نویسی رایانه.

    عناوین فصول کتاب عبارتند از: آشنایی با Matlab، درآمدی بر ویژگی های آماری متغیرهای تصادفی، سری های زمانی مالی و ویژگی های آنها، معیارهای ریسک بازار، رویکرد واریانس-کوواریانس، مدلهای تخمین نوسان یک متغیره و چند متغیره، مدل های شبیه سازی، نظریه ارزش فرین، ارزیابی اعتبار مدل ها (پس آزمایی)، رویکرد حداکثر درست نمایی.

    این کتاب اخیراً به مجموعه کتابهای کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

    این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5516 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، 4064 عنوان کتاب فارسی، 1700 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 5660 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه یا با شماره تلفن های 162-84083161 تماس حاصل نمایند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

    برچسب ها