عصر خودرو

وزیر نفت عمان خبر داد؛

کمیته نظارت اوپک امروز در مورد کاهش محدودیت تولید تصمیم‌ می‌گیرد

عصر بازار- وزیر نفت عمان گفت: در جلسه کمیته نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه که امروز با حضور ایران برگزار می‎شود، درباره احتمال تغییر میزان سطح توافق کاهش تولید پس از نوامبر۲۰۱۸ تصمیم گیری خواهد شد.

کمیته نظارت اوپک امروز در مورد کاهش محدودیت تولید تصمیم‌ می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر, محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت عمان گفت: ایران و عراق به جلسه کمیته فنی مشترک وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه دعوت شده‎اند که ایران نیز این دعوت را پذیرفته است و در این جلسه که روز پنج شنبه (31 خردادماه) برگزار می شود، حضور خواهد یافت. ایران یکی از مهم‌ترین اعضای اوپک است که همواره با این سازمان همکاری موثری داشته است.

    به گفته الرمحی، پایبندی بیش از حد به توافق جهانی کاهش تولید نفت، شاخص دستیابی به توازن در بازار و نشست آینده این کمیته در ماه سپتامبر امسال در الجزایر، از جمله مباحثی هستند که در نشست فردا مورد بحث قرار می‌گیرند.

    وی افزود: در این جلسه ما بیشتر در خصوص وضعیت کاهش تولید بعد از نوامبر 2018 بحث خواهیم کرد تا میزان توافق کاهش تولید را که اکنون بالغ بر یک میلیون و 800 هزار بشکه است و تمایل داریم تا پایان نوامبر 2018 حفظ شود، با توجه به شرایط آتی بررسی کنیم و متناسب با شرایط درباره تغییر میزان آن تصمیم بگیریم. به عبارت دیگر، هر چیزی فراتر از توافق یاد شده فردا مورد بحث قرار می‌گیرد، از جمله تغییراتی که ممکن است فراتر از چیزی باشد که در نوامبر 2016 مورد توافق قرار گرفته بود.

    وی تأکید کرد که بحث افزایش تولید نفت اوپک و غیر اوپک مطرح نیست و مسئله، کاهش محدودیت تولید است.

    الرمحی اظهار کرد: اوپک به منافع اعضای خود فکر می کند و آنها را در نظر می گیرد.

    به گفته وزیر نفت عمان، برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت توافق اوپک، متغیرهای گوناگون همچون پایبندی بیش از حد به توافق اوپک، عرضه مازاد نفت از سوی کشورهای خارج از توافق و همچنین رشد تقاضای نفت در جهان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    بر اساس این گزارش، بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام نظر خود درباره تصمیمات جلسه کمیته فنی مشترک وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه را به بعد از برگزاری جلسه موکول کرده است.

    برچسب ها