عصر خودرو

وزیر نفت اسبق مصر:

تصمیم ترامپ علیه برجام، میلیاردها دلار به قاهره ضرر می‌زند

عصر بازار- وزیر نفت اسبق مصر اعلام کرد، با خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران، قیمت نفت افزایش خواهد یافت و همین امر میلیاردها دلار به مصر ضرر خواهد رساند.

تصمیم ترامپ علیه برجام، میلیاردها دلار به قاهره ضرر می‌زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، «اسامه کمال» وزیر نفت اسبق مصر متذکر شد که تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج رسمی از توافق هسته‌ای با ایران، پیامدهای منفی برای مصر نیز خواهد داشت.

    این وزیر اسبق مصر تصریح کرد، تصمیم ترامپ به خروج واشنگتن از برجام، باعث اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خواهد شد و همین امر به کاهش تولید نفت و کاهش عرضه و متعاقب آن افزایش قیمت نفت تا حدود 80 دلار در هر بشکه، منتهی می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد، این افزایش در قیمت نفت به دولت مصر خسارت‌هایی بالغ بر 10 میلیارد جنیه از بودجه دولتی وارد می‌‌کند؛ چرا که «اوپک» حدود دو میلیون بشکه نفت مازاد دارد که ممکن است آن را در بازار، به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، عرضه کند

    اسامه کمال یادآور شد که مصر روزانه میلیاردها دلار بنزین که قیمت فعلی‌اش حدود 75 میلیارد دلار در هر بشکه است، وارد می‌کند در حالی‌که در بودجه دولتی قیمت هر بشکه حدود 67 دلار درج شده است یعنی بعد از خروج ترامپ از برجام، مصر در هر بشکه نفت حدود هشت دلار متضرر می‌شود.

    طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته رسما اعلام کرد که واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد شد و تحریم‌های تعلیق شده علیه تهران دوباره اجرایی می‌شود.

    برچسب ها