عصر خودرو

یک نماینده مجلس عنوان کرد:

توافق واقعیتی مؤثر بر اقتصاد

عصر بازار- مجلس امیدوار است در این دوره از مذاکرات برجامی توافقی مؤثر و با ثبات رقم بخورد تا به دنبال آن تغییر و تحول واقعی در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور صورت پذیرد.

توافق واقعیتی مؤثر بر اقتصاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و کمیته دیوان محاسبات در رابطه با مذاکرات گفت: برجام یک واقعیت است و توافق در مذاکرات به نفع مردم و اقتصاد کشور خواهد بود زیرا باعث می شود بازار و اقتصاد به آرامش کامل برسد.

    علیرضا شهبازی در ادامه به موضوع بودجه 1401 و بررسی آن در صحن علنی مجلس پرداخت و گفت: هدف دولت، مجلس، کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه این است که در بودجه 1401 تورم به شکل سال‌های قبل وجود نداشته باشد و تا حد قابل قبولی مهار شود.

    وی افزود: تلاش شده لایحه بودجه‌ای که در صحن مجلس ارائه شد کمترین آثار تورمی را برای کشور داشته باشد. البته ممکن است اصلاحاتی هم در پیشنهادات کمیسیون تلفیق در صحن مجلس انجام شود که امیدواریم بعد از تصویب مشخص شود بودجه 1401 یک بودجه ضد تورمی است.

    شهبازی گفت: بودجه 1401 باید الگویی برای حرکت در سال‌های آینده با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای دستیابی به اهداف مورد نظر کشور باشد.

    وی تصریح کرد: هزینه‌ها و درآمدها در بودجه 1401 باید مشخص باشد. اگر درآمدهای پیش‌بینی شده دولت محقق نشود و هزینه‌هایی هم که قطعی هستند انجام شود، تورم قطعی خواهد بود.

    نماینده مردم نهاوند و عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس گفت: دولت تامین درآمدها را از محل فروش نفت، مالیات، فروش سهام و اموال دولت پیش بینی کرده است. اگر بتواند هزینه‌ها را نیز کنترل کند، افسار تورم کشیده خواهد شد.

    وی اظهار کرد: اگر سهام دولت به شکل واقعی اما با قیمت غیر واقعی عرضه شود، ممکن است از آن استقبالی نشود اما دولت ناگزیر است اموال و دارایی مازاد و سهام خود را برای تأمین درآمد به فروش رساند.

    شهبازی گفت: اگر دولت و زیر مجموعه‌ها به وظایف خود به درستی عمل کنند، دسترسی به سهام و دارایی های دولت ممکن می‌شود. به عنوان مثال مقرر شد ، منازل سازمانی دولت فروخته د ولی هنوز این کار انجام نگرفته و از آن‌ها استفاده نشده است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید نسبت به فروش این اموال احساس مسئولیت داشته باشد در این صورت درآمدهای خوبی خواهد داشت. ولی زیرمجموعه‌هایی هستند که با تصور این که این اموال به آنها تعلق دارد به بهانه‌های مختلف از فروش سر باز می زنند یا موانعی سر راه فروش این اموال ایجاد می‌کنند. اگر این اموال فروش نرود دولت از تامین بخشی از درآمدهای خود عاجز خواهد ماند.

    برچسب ها