عصر خودرو

معاون وزیر صنعت مطرح کرد؛

اختصاص ۴۳ درصدی طرح‌های ایدرو به مناطق کمتر توسعه یافته

عصر بازار- معظمی گفت: نسبت طرح‌های مناطق کمتر توسعه یافته به کل سرمایه گذاری‌های در دست اجرا از نظر تعداد طرح‌ها، ۴۳ درصد است.

اختصاص ۴۳ درصدی طرح‌های ایدرو به مناطق کمتر توسعه یافته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، منصور معظمی، معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: سرمایه گذاری در دست اجرای این سازمان اکنون 101 هزار و 779 میلیارد ریال است و بیش از 17 هزار نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

    وی همچنین پروژه پیمانکاری عمومی در دست اجرا را نیز 291 هزار و 582 میلیارد ریال برشمرد و افزود : این پروژه ها 9 هزا رو 600 نفر را مشغول به کارخواهند کرد و سرمایه گذاری در دست بررسی و تصویب نیز بالغ بر 97 هزار و 973 میلیارد ریال برآورد می شود که 2 هزارو 500 اشتغال جدید ایجاد می کند.

    معظمی در ادامه تعداد پروژه های ایدرو را در 4 سال آینده به تفکیک صنایع مختلف تشریح کرد و گفت : صنایع نوین با 22 پروژه بیش از 18.9 هزار میلیارد ریال ، نفت و گاز و انرژی با 9 پروژه بالغ بر 332.6 هزار میلیارد ریال ، صنایع حمل و نقل با 7 پروژه بیش از 90.4 هزار میلیارد ریال و سایر صنایع بیش از 51.8 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری را صورت خواهند داد.

    به گفته وی؛ 10 پروژه از طرحهای سرمایه گذاری در دست اجرا در مناطق کمتر توسعه یافته است که بالغ بر 43.8 هزار میلیارد ریال برآورد می شود و از این رهگذر 5000 اشتغال جدید دراین مناطق ایجاد می شود.

    معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت همچنین تصریح کرد : نسبت طرحهای مناطق کمتر توسعه یافته به کل سرمایه گذاری های در دست اجرا از نظر تعداد طرح‌ها 43 درصد ، از نظر میزان سرمایه گذاری 41 درصد و از لحاظ میزان اشتغال زایی 29 درصد طرحها را شامل می شود .

    وی بیان کرد : فعالیتهای پروژه یابی و مطالعه فرصتهای سرمایه گذاری صنعتی در 11 استان کمتر توسعه یافته در حال انجام است .

    معظمی در ادامه با بیان اینکه اجرای پروژه های این سازمان در سال 97 از سوی سازمان ، شرکتهای بخش خصوصی ،‌ ملی و بین المللی جمعا به 34 هزار296 میلیارد ریال منابع مالی نیازدارد افزود : طرحهای نفت و گاز و انرژی به 5.2 هزار میلیارد ریال ، صنایع نوین به 4.4 هزارمیلیارد ریال و سایر صنایع به 9.6 هزارمیلیارد ریال منابع در سال 97 نیاز دارند .

    به بیان رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران پروژه های نوسازی و بازسازی در سال جاری به 756 میلیارد ریال ، توسعه مناطق ویژه و شهرکهای تحقیقاتی به 1.2 هزار میلیارد ریال ، طرح ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک تا گواتر به 210 میلیارد ریال و صنایع حمل و نقل اعم از خودرو ، دریایی ، هوایی و ریلی به 12.7 هزار میلیارد ریال منابع مالی برای اجرا نیاز دارند .

    برچسب ها