عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه ارزیابی کرد:

چشم‌انداز سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: با ساختار و پیچیدگی فنی موجود در بازار سرمایه، روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بهترین روش جایگزین برای افراد غیر حرفه‌ای برای کسب بازدهی متعادل است.

چشم‌انداز سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسین بوستانی با بیان این که بازار سرمایه به عنوان یکی از بازارهای شاخص و اصلی سرمایه‌گذاری در تمام دنیا نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور و رفاه و آتیه خانوار دارد، اظهار داشت: رشد این بازار تنها با جذب بلند مدت منابع و رونق معاملات حاصل می‌شود و در صورت ایجاد یک رشد پایدار در بازار سرمایه، می‌توان به اهداف تعریف شده در موارد فوق دست یافت.

    وی با اشاره به این که بازار سرمایه یک بازار کاملاً حرفه‌ای و پیچیده است، افزود: افرادی که خواهان کسب منفعت و سود از این بازار هستند طبیعتاً باید دانش لازم و وقت کافی برای حضور در این بازار و بهره‌برداری از فرصت‌های آن را داشته باشند و در صورت نبود دانش یا تمرکز لازم، حضور افراد غیر حرفه‌ای در این بازار می‌تواند منجر به ایجاد تجربه ناموفق و خروج دائمی آنها از بورس شود.

    روش جایگزین برای افراد غیرحرفه‌ای

    این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: با ساختار و پیچیدگی فنی موجود در بازار سرمایه، روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بهترین روش جایگزین برای افراد غیر حرفه‌ای است به طوری که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به تنوع ساختار سبد و کارکرد، جوابگوی نیازهای متفاوت هر گروه از سرمایه‌گذاران بوده و از آنجا که وجوه تجمیع شده از سوی یک تیم حرفه‌ای مدیریت می‌شود، احتمال انتفاع برای این سرمایه‌گذاران بیشتر از آن حالتی است که خودشان به صورت مستقیم اقدام سرمایه‌گذاری می‌کنند.

    جهت‌دهی نقدینگی سرگردان

    بوستانی با تاکید بر این که توسعه پایدار و بلند مدت بازار سرمایه بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم یک بازار سرمایه بالنده و رو به رشد را داشته باشیم که نقش موثری در توسعه اقتصاد کشور ایفا کند، تنها راه آن جهت دهی نقدینگی سرگردان موجود در اقتصاد و ورود پایدار منابع سرمایه‌گذاران خُرد و درشت به بورس با استفاده از روش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است. برای این که این اتفاق بیفتد، باید یک بازی بُرد بُرد پیش روی سرمایه‌گذاران باشد که احساس کنند از سرمایه‌گذاری در این بازار به بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارهای رقیب و فرصت‌های غیر مولد موجود در اقتصاد کشور دست یافته اند و این مهم تنها از طریق مدیریت حرفه ای منابع جذب شده حاصل خواهد شد.

    رئیس هیئت مدیره کارگزاری آسمان خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار و متولیان فرهنگسازی بازار سرمایه باید تا حد امکان مردم را به سمت سرمایه‌گذاری غیر مستقیم ترغیب کنند تا با سازوکار موجود در این روش از آسیب‌های موجود در مسیر ورود منابع به بورس کاسته شده و سرمایه‌گذاری عموم مردم در این بازار موفق باشد.

    برچسب ها