عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون اقتصادی خبر داد:

موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی از موافقت کمیسیون متبوعش با شفاف سازی نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا خبر داد.

موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، رحیم زارع در خصوص جلسات کمیسیون اقتصادی درباره بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مشهد مقدس، اظهارداشت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس طی جلسات فشرده در مشهد مقدس با حضور تقوی‌نژاد رییس سازمان امور مالیاتی کشور در حال بررسی موادی از لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسات فعالان بخش خصوصی دغدغه‌های مالیاتی خود را بیان می‌کنند و با لحاظ نظرات کارشناسان مالیاتی و اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین فعالان بخش خصوصی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال بررسی است.

    زارع در خصوص مالیات بر ارزش افزوده طلا گفت: در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی موضوع مالیات بر ارزش افزوده طلا را بررسی کردند که بر اساس آن خرید و فروش طلا شفاف می شود.

    وی در این رابطه افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موافقت کرد که مالیات بر ارزش افزوده با نرخ 9 درصد، از اجرت ساخت طلا و سود فعالان صنعت اخذ شود. در صورتی که مصوبه نهایی کمیسیون اقتصادی در صحن علنی مجلس مصوب و به تأیید شورای نگهبان برسد، این مصوبه لازم‌الاجرا خواهد شد، عدم دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا در صورتی اعمال خواهد شد که فعالان صنعت طلا اعم از طلافروشان، بنکداران، تولیدکنندگان و واردکنندگان طلا معاملات خود را در سامانه‌ای که سازمان امور مالیاتی برای این منظور ایجاد کرده است، ثبت کنند.

    زارع در ادامه به خانه ملت افزود: خرید و فروش طلا خارج از سامانه مورد نظر ممنوع است و بر اساس نظر کمیسیون اقتصادی مجلس، پروانه و مجوزهای قانونی واحدهایی که معاملات خود را در سامانه ثبت نکنند، ابطال می‌شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: واحدهایی که به این توافق که بین مجلس و صنعت طلا منعقد شده پایبند نباشند مشمول جریمه‌ای معادل 9 درصد قیمت اصل طلای معامله شده می‌شوند و این جریمه قابل بخشش یا تخفیف نیست.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این نشست علاوه بر رئیس سازمان امور مالیاتی و مسئولان و کارشناسان وزارت اقتصاد و مرکز پژوهش‌های مجلس، درستی نایب رئیس اتاق اصناف تهران و جعفریان مشاور اتاق اصناف و همچنین نمایندگان اتاق بازرگانی حضور داشتند.

    برچسب ها