عصر خودرو

درس‌گفتگوی «بازار سرمایه اسلامی» برگزار می‌شود

عصر بازار: سومین جلسه از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی با موضوع «بازار سرمایه اسلامی (بورس)» سه‌شنبه ۲۶ آبان برگزار می‌شود.

درس‌گفتگوی «بازار سرمایه اسلامی» برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سومین جلسه از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی با موضوع «بازار سرمایه اسلامی (بورس)»، از ساعت 17:30 تا 19 سه‌شنبه 26 آبان برگزار می‌شود.

    این نشست به شکل درس‌گفتگو، با ارائه‌ اساتید حجت الاسلام دکتر سید عباس موسویان پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه و دکتر ابوذر سروش پژوهشگر و کارشناس بورس برگزار می‌شود.

    پرسشگری جلسه را دکتر سید حسین رضوی‌ پور پژوهشگر و کارشناس حوزه اقتصاد اسلامی عهده‌ دار است و در ابتدای نشست موسویان و سروش به ارائه درس در قالب طرح مباحث کلی می پردازند و سپس به پرسش‌‌ها و نقدهای کارشناس جلسه پاسخ می‌دهند.

    هدف نهایی این درس‌گفتگو، «آشنایی با نظام مالی اسلامی» و «بازار اوراق بهادار ایران» است که با طرح مباحث مهمی چون «تاریخچه و ضرورت ایجاد بورس‌های اوراق بهادار»، «آشنایی با مفهوم مصرف و سرمایه‌گذاری»، «انواع دارایی»، «نظام مالی اسلامی»، «بازار اوراق بهادار ایران» و... مطرح می‌شود.

    این درس‌گفتگو از سلسله نشست‌های اقتصاد اسلامی کانون اندیشه جوان است که نخستین نشست آن به موضوع «رهیافت‌های اقتصادی اسلام از اندیشه‌های امام موسی صدر و مقایسه‌ای با آثار اقتصادی شهید صدر» و دومین نشست آن به موضوع «بانکداری اسلامی؛ از نظر تا عمل» پرداخته شد.

    قرار است کانون در نشست‌های بعدی، به موضوعات دیگری چون «اقتصاد اسلامی و مسأله توسعه»، «اقتصاد دانش بنیان» و... بپردازد.

    این نشست‌ها در مرکز همایش‌های کانون اندیشه جوان در خیابان وصال شیرازی، نرسیده به خیابان طالقانی (مقابل سازمان انتقال خون)، کوچه دکتر علی اکبر فرهنگی (بهنام)، پلاک 19 برگزار می شود و ورود عموم علاقه مندان به جلسات آزاد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها