عصر خودرو

تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد؛

آموزش سواد مالی در مداس و رده‌های سنی مختلف

عصر بازار- مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس گفت: تا پایان امسال در ۳۰۰ مدرسه مباحث سواد مالی آموزش داده می‌شود.

آموزش سواد مالی در مداس و رده‌های سنی مختلف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، محمد هادی سلیمی زاده در خصوص برنامه‌های آموزشی شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در سال 1402 اظهار کرد: انتهای سال گذشته یک مرکز افکار سنجی و یک پیمایش ملی در بحث سواد مالی ایرانیان برای طیف‌های مختلف ایجاد کردیم. هم اکنون به تفکیک 25 شاخص ترکیبی، آمار سواد مالی افراد را منطبق بر آن برنامه ریزی می‌کنیم.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در ادامه بیان کرد: دو گروه کودک و نوجوان و دانشجویان، در اولویت آموزش‌های ما هستند. برای گروه کودک و نوجوان یکسری آموزش‌های مکمل و یک تفاهم نامه‌هایی در حال انعقاد است تا در مدارس مباحث سواد مالی، به صورت کاملا کاربردی و بدون تئوریک به صورت بازی آموزش داده شود. تاکنون 10 تیم را آموزش دادیم و یکسری تبلت هوشمند تهیه و نرم افزارهای اختصاصی خودمان را روی آن وصل کردیم. مدرس‌ها به مدارس مراجعه می‌کنند و طرح درس‌های 2 ساعت، 3 ساعت و یا 10 ساعت را اجرا می‌کنند. تاکنون در 10 مدرسه این طرح اجرایی شده و بازخورد خوبی داشته است. همچنین تا پایان امسال قصد داریم این آموزش‌ها را در در 300 الی 500 مدرسه اجرایی کنیم.

    سلیمی زاده افزود: علاوه بر این اقدام به انتشارات کتاب با طرح‌های جدید مالی کردیم که آن‌ها نیز متفاوت با میزان تحصیل و رده سنی افراد متفاوت است.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در پاسخ به این پرسش که در دانشگاه‌ها چه برنامه‌هایی برای افزایش سواد مالی دانشجویان دارید؟ گفت: در سال 1402 برنامه داریم، برای تمامی دانشجویان شهرهای اصلی، تهران، اصفهان یک بازدید از بازار سرمایه و صنعت و صنایع بگذاریم. همچنین برنامه‌هایی را با همکاری صدا و سیما قرار است به انجام برسانیم.

    سلیمی زاده در خصوص مباحثی که به افراد مختلف توسط این شرکت آموزش داده می‌شود، بیان کرد: به فراخور سن افراد، مباحث، پس انداز، سرمایه گذاری، مدیریت هزینه، مدیریت هیجان، مدیریت ریسک را آموزش می‌دهیم.

    برچسب ها