عصر خودرو

عضو هیئت عامل سازمان خصوصی سازی

خروج دولت از تصدی گری اقتصادی هدف کشور است

عصر بازار: عضو هییت عامل خصوصی سازی گفت: اساسا در کشور موضوع کاهش تصدی گری دولت در بحث اقتصاد و توانمند سازی بخش خصوصی به صورت هدف در نظر گرفته شده است.

خروج دولت از تصدی گری اقتصادی هدف کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    زهره عالی پور در پنل تخصصی «دوران پساتحریم و ظرفیت جذب سرمایه در برنامه خصوصی سازی ایران» در خصوص شرایط ورود شرکت ها به مرحله خصوصی سازی بیان کرد : سازمان خصوصی سازی در سال 92 و طی مصوبه ای اعلام کرد که نهاد ها، صندوق ها و شرکت ها برای ورود به بخش خصوصی باید در رقابت خرید در اصل 44 قرار گرفته و طی آن 3 مشوق برای شرکت ها اعمال می شود . این مشوق‌ها به صورت موردی یا بصورت یکجا در مورد هر شرکت به شرط تصویب هیات واگذاری قابل اعمال هستند.
    وی در ادامه بیان کرد : افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط تا میزان یک سوم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب ، بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب 10 درصد رشد سالانه و به مأخذ 100 برای رقم میانه دوره اقساط  و کاهش سود فروش اقساطی تا میزان 3 درصد پایین‌تر از سایر خریداران از جمله این مشوق‌ها هستند.
    عالی پور در ادامه بیان کرد : انچه مسلم است این است که بر اساس تفسیری که از اصل 44 قانون اساسی در سال 84 مطرح شده تصمیم گرفته شد که اساسا شرکت ها در حوزه فعالیت رقابتی ورود پیدا نکنند و کل مالکیت های خود را در این حوزه ها واگذار کنند. مسئله مهم در این خصوص خروج دولت از تصدی گری اقتصادی است . اساسا در کشور  موضوع کاهش  تصدی گری دولت در بحث اقتصاد و توانمند سازی بخش خصوصی به صورت هدف در نظر گرفته شده و بر مبنای این دو هدف  لیست فروش تنظیم شده که بخش قابل ملاحظه ای  از شرکت ها و سهام دولتی در این لیست قرار گرفته اند.

    برچسب ها