عصر خودرو

بازار برق خورشیدی در عربستان داغ می‌شود

عصر بازار- شرکت‌های عربستان سعودی به دلیل نگرانی از افزایش قیمت‌های برق پس از کاهش یارانه‌های انرژی، بدنبال برق خورشیدی هستند.

بازار برق خورشیدی در عربستان داغ می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پدی پادماناتان، مدیرعامل شرکتACWA  پاور اینترنشنال در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت: همه متقاعد شده‌اند که قیمت‌های برق ظرف سه سال آینده اصلاح می‌شوند که به معنای افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

    عربستان سعودی در بحبوحه اجرای برنامه "افق 2030" برای کاهش وابستگی به نفت و متنوع کردن اقتصاد قرار دارد. بخشی از اصلاحاتی که این کشور به اجرا گذاشته است، احتمالا شامل کاهش یارانه‌های انرژی برای کنترل قیمت‌های سوخت و برق خواهد بود.

    عربستان سعودی سوم اکتبر در نخستین مناقصه خورشیدی رکورد برجای گذاشت و پیشنهاد 1.79 سنت برای هر کیلووات برق را دریافت کرد که یک چهارم کمتر از ارزان‌ترین قیمت قبلی برای انرژی خورشیدی در جهان است. شرکت AWCA هفته آینده در مناقصه‌ای برای فراهم کردن نیروی خورشیدی پایین 100 مگاوات برای یک شرکت فرآوری غذا، شرکت خواهد کرد

    بر اساس گزارش بلومبرگ، توافق‌های خرید انرژی پاک میان شرکت‌ها و توسعه دهندگان پروژه، کسب و کاری بزرگی در بازارهایی مانند آمریکا و کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. شرکت‌هایی مانند فیس بوک، اپل و آمازون قراردادهایی امضا می‌کنند که قیمت برق مورد نیازشان را ثابت می‌کند. اکنون شرکت‌های سعودی به این رویکرد علاقمند شده‌اند.

    برچسب ها