عصر خودرو

لیگ ستارگان بورس ۲ روز آینده آغاز می‌شود

عصر بازار- لیگ ستارگان بورس (کارگاه مالی برای حضور دانشجویان در بازار سرمایه) از دوم مرداد ماه تا ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ به مدت ۲۰ روز کاری در تالار بورس حافظ برگزار می‌شود.

لیگ ستارگان بورس ۲ روز آینده آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، یاسر فلاح درباره این رویداد گفت: تنها دو روز دیگر به آغاز اتفاق ناب در بازار سرمایه ایران باقی مانده است، اولین دوره لیگ ستارگان بازار سرمایه ایران از تاریخ 2 مردادماه سال جاری شروع به کار خواهد کرد.

    وی ادامه داد: در این دوره علاوه بر اینکه شاهد رقابتی هیجان انگیز و جذاب بین معتبرترین قطب‌های دانشگاهی مالی کشور خواهیم بود، تجربه حضور در یک کارگاه آموزشی حرفه‌ای مالی را نیز کسب خواهیم کرد.

    به گفته فلاح، سال‌ها است که مسابقاتی در برخی کشورها به جهت شناخت و تربیت نخبگان مالی و همچنین پیوند دانشگاه با بازارهای مالی انجام می شود که در این میان می توان به آزمون‌های CFA اشاره کرد.

    وی با اشاره به این که این رویداد برای نخستین بار در کشور عملیاتی می شود گفت: امسال لیگ ستارگان بورس به صورت محدود و با 10 تیم از ده دانشگاه استان تهران برگزار می‌شود، ولی در سال‌های آینده حتما این مسابقه در سطح کشور گسترده خواهد شد و تمام دانشگاه‌ها از سراسر کشور در این مسابقه حضور خواهند داشت.

    وی ادامه داد: در نخستین دوره از لیگ ستارگان بورس علاوه بر شناسایی و آشنایی با نخبگان مالی کشور، تیم پزشکی در حال بررسی و مطالعه رفتار معامله گران است. در این طرح پیش از برگزاری مسابقه تمامی شرکت کنندگان تست های گوناگون پزشکی (مثل قندخون، فشارخون و ضربان قلب) روانشناسی، شخصیت شناسی و ریسک پذیری را انجام داده اند و در حین برگزای مسابقه نیز معامله گران هر تیم تست های پزشکی را در ساعات گوناگون معاملاتی انجام خواهند داد. هدف از این اقدام، بررسی و مطالعه ارتباط بین حالات گوناگون معامله گران و عملکرد آنها در بازار سرمایه است.

    امین آذریان، دبیر کمیته اجرایی"لیگ ستارگان بورس ایران" نیز با بیان اینکه نخستین مسابقه لیگ ستارگان بورس برای اول بار در ایران برگزار می شود، عنوان کرد: این مسابقات در راستای این است که بتوانیم حلقه اتصال بین دانشجویان و بازار سرمایه باشیم که در این طرح سعی بر این است، تا اعضای گروه‌ها از رشته‌های مدیریت، حسابداری، اقتصاد، MBA، مالی و رشته‌های مرتبط با بازارهای مالی انتخاب شوند.

    وی افزود: این مسابقه از دوم مرداد ماه 1396 لغایت 30مرداد 1396 به مدت 20روز کاری در تالار بورس حافظ برگزار خواهد شد. در این مسابقه کشف استعدادهای رشته مالی از اهداف مهم این برنامه است.

    وی عنوان کرد: این طرح فرصت مناسبی است برای دانشجویان که در بازارهای مالی به صورت واقعی کسب تجربه نمایند و همچنین بتوانند در بازار مالی کشور خود را محک بزنند.

    در نخستین دوره از لیگ ستارگان بورس دانشجویان 10 دانشگاه تهران در قالب تیم های 5 نفره با در اختیار داشتن اعتبار صد میلیون ریالی با سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار و تشکیل سبد سهام به مدت یک ماه به رقابت پرداخته و سه تیمی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایر تیم‌ها داشته باشند، پیروز این دوره از مسابقات خواهند بود.

    در نخستین دوره از مسابقات لیگ ستارگان بورس، تیم ها از دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، خوارزمی،خواجه نصیر، الزهرا، امیرکبیر، شهید بهشتی، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده‌اند.

    برچسب ها