عصر خودرو

سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی خبر داد:

افزایش درآمد ۱۸۰ میلیون دلاری در پالایشگاه سوم پارس جنوبی

عصر بازار- کاهش یازده روزه زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم باعث افزایش درآمد بیش از ۱۸۰ میلیون دلاری برای کشور شده است.

افزایش درآمد ۱۸۰ میلیون دلاری در پالایشگاه سوم پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شفیع مؤذنی سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به اهداف مجتمع گاز پارس جنوبی در زمینه کاهش زمان تعمیرات اساسی اقدامات و برنامه‌های مفیدی در این رابطه در سطح پالایشگاه در نظر گرفته و اجرایی شده است.
    وی افزود: در این زمینه یکی از این راهکارها کاهش تعداد آیتم‌های تعمیراتی با نگهداری صحیح از تجهیزات بود که انجام شد. به‌عنوان مثال افزایش طول عمر غربالگری مولکولی واحدهای نم‌زدایی پالایشگاه بالغ بر 10 سال و عدم نیاز به تعویض آنها در همین زمینه صورت گرفته است.

    مؤذنی ادامه داد: استفاده از متدهای به‌روز بازرسی از جمله RBI از دیگر عوامل موفقیت پالایشگاه سوم در زمینه کاهش بازه تعمیرات اساسی است. در این راستا همچنین کارشناسان پالایشگاه در اقدامی مهم تجهیزاتی که دارای یدک نبوده را مشخص کردند و در مواردی که صرفه اقتصادی داشته است، تجهیز یدک تعبیه شده است.

    سرپرست پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: با انجام برنامه‌های ذکر شده، تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5 در بازه شش سال گذشته که بالغ بر 30 روز در سال بود، به زمانی کمتر از 19 روز در سال رسیده است و این امر باعث افزایش تولید قابل توجهی برای پالایشگاه شده است.

    وی ادامه داد: مطابق طراحی، پالایشگاه سوم توان تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد را دارد.همچنین در فازهای 4 و 5 روزانه 2 هزار و 400 تن اتان و 3 هزار و 200 تن LPG نیز تولید می‌شود.

    مؤذنی تصریح کرد: با احتساب کاهش 11روزه زمان تعمیرات اساسی تنها تولید گاز این پالایشگاه 550 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد که این موضوع با توجه به مشترک بودن مخزن پارس جنوبی بسیار حائز اهمیت است. از طرفی این کاهش زمان باعث افزایش تولید حدود 880 هزار بشکه میعانات گازی، 4 هزار و 400 تن گوگرد، 26 هزار تن اتان و 35 هزار تن LPG می‌شود.

    وی در پایان بیان کرد: با احتساب ارزش این محصولات تنها کاهش یازده روزه زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم باعث افزایش درآمد بیش از 180 میلیون دلاری برای کشور شده است.

    برچسب ها