عصر خودرو

تقویت رقابت بین شرکت‌های تولیدی با اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌ها

عصر بازار- یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر بروزرسانی ابزارها و تجهیزات نیز اثرگذار است، همچنین اجرای مناسب این موضوع زمینه را برای رقابت روزافزون بین شرکت‌ها فراهم می‌سازد.

تقویت رقابت بین شرکت‌های تولیدی با اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا؛ احمد لطفی، در رابطه با مزیت تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها، اظهار کرد: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب بروزرسانی مارکت کپ شرکت‌ها می‌شود، اما چندان بر بحث سودآوری شرکت‌ها تاثیر چندانی ندارد.

    وی افزود: با انجام تجدید ارزیابی دارایی‌ها شاهد بروزرسانی دارایی‌ها خواهیم بود زیرا اکثر سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌ها براساس قیمت تاریخیشان درج می‌شود.

    لطفی در ادامه گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر بروزرسانی ابزارها و تجهیزات نیز اثرگذار است، همچنین اجرای مناسب این موضوع زمینه را نیز برای رقابت روزافزون بین شرکت‌ها فراهم می‌سازد.

    زیان صنایع با قیمت‌گذاری دستوری

    این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه در رابطه با اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حذف قیمت‌گذاری دستوری اظهار کرد: قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند زیان‌های بسیاری را بر صنایع متحمل کند و موجب کاهش تولید و به تبع سودآوری آن‌ها شود.

    وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در دوسال گذشته با برگزاری میز صنعت و جمع‌آوری مشکلات صنایع بارها اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، به نحوی که در این رابطه می‌توان به پیگیری رئیس سازمان بورس در خصوص ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر اصلاح دستورالعمل‌ نحوه محاسبه قیمت خوراک و فرآورده های پالایشی اشاره کرد.

    لطفی در پایان گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار می‌بایست همانند همیشه به عنوان حافظ حقوق سهامداران می‌بایست موجب جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری، تضییع حقوق سهامداران و کاهش سودآوری شرکت‌ها شود.

    برچسب ها