عصر خودرو

راه اندازی دفتر بازرگانی پتروشیمی در انگلیس؛

فاینانس‌ها و خطوط اعتباری طرح‌های پتروشیمی از لندن

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، از تأسیس شعبه لندن این شرکت خبر داد و گفت: هدف از تأسیس این شعبه، پیگیری مسائل مربوط به تأمین فاینانس‌ها و خطوط اعتباری طرح‌های پتروشیمی است.

فاینانس‌ها و خطوط اعتباری طرح‌های پتروشیمی از لندن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، مهدی شریفی نیک‌نفس با اشاره به راه‌اندازی دفتر شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران در لندن، گفت: هدف از راه اندازی این شعبه، پیگیری مسائل مربوط به فاینانس و خطوط اعتباری از بانک‌های اروپایی است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اعلام این که در شرایط فعلی، یک تیم حرفه ای مذاکرات متعددی را برای بازگشایی خطوط اعتباری و فاینانس‌ها در دفتر لندن آغاز کرده اند، تصریح کرد: هم اکنون اولویت استفاده از خطوط جدید اعتباری صندوق‌های سرمایه گذاری و Fund ها، برای تامین منابع مالی طرح‌های در دست اجرای صنعت پتروشیمی هستند.

    وی با بیان این که تاکنون یک قرارداد مالی با اسپانیایی‌ها امضا شده است، اظهار داشت: هم اکنون حساب‌های بانکی شرکت بازرگانی پتروشیمی در اروپا بازگشایی شده و امکان انتقال ارز وجود دارد.

    شریفی نیک نفس با بیان اینکه تاکنون مذاکرات متعددی با چندین شرکت اروپایی برای تامین منابع مالی و خرید تجهیزات آغاز شده است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود به زودی یک یا 2 تفاهم نامه جدید همکاری با شرکت‌های معتبر اروپایی امضاء شود.

    وی همچنین در باره آزادسازی پول‌های بلوک شده تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی در کره جنوبی هم توضیح داد: هم اکنون همه منابع مالی فروش محصولات پتروشیمی که حدود سه میلیون دلار بوده، آزاد شده و مجتمع های پتروشیمی پول بلوک شده و یا توقیف شده‌ای در کره جنوبی ندارند.

    برچسب ها