عصر خودرو

افزایش ۸ درصدی تولید صنعت پتروشیمی

عصر بازار- رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی از افزایش هشت درصدی تولید صنعت پتروشیمی در طول هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: در صادرات نسبت به سال قبل در یک خط مستقیم قرار داریم چراکه امسال ۶۶۰ هزار تن بیشتر به بورس کالا عرضه کردیم.

افزایش ۸ درصدی تولید صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، احمد مهدوی امروز در نشست خبری با بیان اینکه سال گذشته 16 میلیارد دلار صادرات در صنعت پتروشیمی داشتیم که 14 میلیارد دلار به نیما داده شد و مابقی برای خرید تجهیزات، کالا و کاتالیست و اجرای طرح‌های پتروشیمی هزینه شده است.

    وی با اشاره به سهم 30 درصدی صنعت پتروشیمی از صادرات غیرنفتی اظهار کرد: 27 تا 30 درصد بازار سرمایه متعلق به صنعت پتروشیمی است و این صنعت نقش برجسته‌ای در رشد ناخالص داخلی کشور دارد.

    او با بیان اینکه صنعت پتروشیمی سالانه 6 میلیارد دلار صنایع پایین‌دستی را تغذیه می‌کند که اگر این صنعت نبود باید واردات می‌شد، گفت: این صنعت سالانه بیش از 500 میلیون دلار کود اوره به سازمان خدمات کشاورزی با قیمت بسیار پایین عرضه می‌کند.

    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به ناترازی گاز در کشور، تاکید کرد: عدم مصرف بهینه و عدم سرمایه گذاری علت ناترازی گاز در کشور است، در این بین صنعت پتروشیمی اولین صنعتی است که در حوزه سرمایه گذاری وارد شده است.

    برچسب ها