عصر خودرو

داخلی سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم

عصر بازار- معاون وزیر صمت در امور پتروشیمی از داخلی سازی تمامی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

داخلی سازی کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: صنعت نفت کشورمان از گذشته، مهد پرورش دانش حوزه ایمنی، محیط زیست و سلامت بوده است به طوری که توانسته با تولید پایدار خوراک صنعت‌های کوچک و بزرگ زبانزد باشد.

    او گفت: همچنین با تلاش واحد‌های اچ‌اس‌ئی با ایجاد محیط امن، چرخ تولید، صنعت و اقتصاد کشور در همه حوزه‌ها به‌طور پایدار در حرکت خواهد کرد.

    شاهمیرزایی با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در حد استاندارد‌ها و استفاده از تجهیزات پیشرفته استاندارد در صنعت گفت: بیشتر حوادث صنعت نفت به‌دلیل رعایت نشدن ایمنی فرآیندی در تعمیرات، ساخت، اجرا و بهره‌برداری رخ داده است.

    معاون وزیر صمت گفت: در واقع زنجیره ارزش تکلیف و راهبرد صنعت پتروشیمی است، به طوری که در این مسیر بومی‌سازی همه کالا‌ها و تجهیزات، موادشیمیایی و کاتالیست‌ها و دانش‌های فنی هدف‌گذاری شده است و همه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت تا پایان دولت سیزدهم داخلی‌سازی می‌شوند.

    او گفت: لازمه تولید پایدار در صنعت نفت این است که واحد‌های اچ‌اس‌ئی در صف مقدم، محیطی امن را برای طرح‌ها و مجتمع‌ها ایجاد کنند.

    برچسب ها