عصر خودرو

کشاورزی اقتصاد محور، تنها راه برون رفت از مشکلات است

عصر بازار- یک کارشناس اقتصادی گفت: برای برون رفت از بحرانهای اقتصادی باید بخش کشاورزی را از ارکان اصلی توسعه اقتصادی به شمار آورد.

کشاورزی اقتصاد محور، تنها راه برون رفت از مشکلات است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رسول خضری کارشناس اقتصادی  با اشاره به پرداخت مطالبات بخش خصوصی اظهار داشت: مدیریت و برنامه ریزی در صنایع منابع مالی می‌تواند به تولیدات و زیرساخت ها در حمل و نقل کمک رسان بوده و نقش مهمی در چرخه تولید و اقتصاد ایفا کند.

    وی ادامه داد: درحال حاضر توسعه روستایی آن‌چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و همین امر کندی توسعه را به همراه داشته است.

    این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به بخش کشاورزی افزود: این‌بخش به علت ارتباطات گسترده ای که با سایر بخش های اقتصادی دارد می‌تواند با رشد خود زمینه تولید ثروت ، ایجاد بازار و ارز آوری و رشد صنعت را فراهم نماید.

    وی تأکید کرد: برای برون رفت از بحرانهای اقتصادی باید بخش کشاورزی را از ارکان اصلی توسعه اقتصادی به شمار آورد و به دلیل نقش به سزایی که این بخش در تأمین غذا، رفاه جامعه، تولید ناخالص ملی و در نهایت رشد اقتصاد ملی ایفا میکند ، آن را سرلوحه برنامه های اقتصادی خود قرار دهیم.

    نیاز پیمانکاران برای تجهیز فعالیت های اقتصادی

    درادامه حسین وکیلی از دیگر کارشناسان اقتصادی دراین باره گفت: تمام نهادها و سازمان‌های دولتی به‌خصوص پیمانکاران خصوصی، تحت تأثیر قراردادهای عمرانی هستند.

    وی ادامه داد: شرکت‌ها و پیمانکاران برای گردش فعالیت اقتصادی و تجهیز پروژه های جدید نیاز به وصول مطالبات دارند، این درحالی است که درخصوص استقرار پیمانکاران این امر محدود است.

    وکیلی عنوان کرد: مطالبات بخش خصوصی باید هر چه سریعتر به بستر بانک ها بازگردانده شود، چراکه باید منابعی برای تخصیص و تسویه حساب پیمانکاران در بانک ها وجود داشته باشد.

    برچسب ها