عصر خودرو

"ارفع" از عملکرد خود گفت

عصر بازار- آهن و فولاد ارفع توضیحات مهمی درخصوص عملکرد سال مالی ۹۵ ارائه کرد.

"ارفع" از عملکرد خود گفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، حسابهای دریافتنی نسبت به سال مشابه 84 درصد رشد داشته که از دلایل عمده آن افزایش 23 درصدی فروش و قسمتی ناشی از فروش تعهدی شمش فولادی در راستای حفظ مشتریان و توسعه بازار است.

    از دلیل افزایش سود دهی شرکت نسبت به سال 94 می توان بهینه سازی روشهای تولید  را مورد توجه قرار داد که منجر به کاهش مقدار مصرف مواد اولیه و در نتیجه کاهش هزینه مواد مصرفی شده است، کاهش هزینه بهره برداری از طریق انعقاد قراردادهای جدید نیز موجب کاهش قابل توجه در بهای تولید محصول شده است.

    متغیر تاثیر گذار دیگر افزایش مقداری فروش می باشد که با در نظر گرفتن تاثیر کاهش بهای تمام شده و تاثیر وزنی مقدار فروش در سود ناویژه موجب افزایش سود دهی شرکت شده است.

    دلیل افزایش سود خالص سال مالی 95 نسبت به پیش بینی نیز  ناشی از موارد ذکر شده است و به سود عملیاتی حاصل از تولید و فروش شمش برمی گردد.

    در خصوص صورت ریز درآمدها و هزینه های عملیاتی شرکت به مبلغ 10.4 میلیارد تومان سود سپرده بانکی اشاره کرده است.

    در پایان شرکت صورت ریز اقلام عملیاتی را ارائه کرد که براساس آن زیان ناشی از تسعیر بدهی های ارزی شرکت مبلغ 20 میلیارد تومان و سایر ذخیره هزینه ها 32.7 میلیارد تومان است که مبلغ 25.8 میلیارد تومان ان مربوط به ذخیره مالیات عملکرد سال 93 بوده و مورد اعتراض شرکت قرار گرفته، لذا در هیات حل اختلاف مالیاتی در حال رسیدگی است.

    برچسب ها