عصر خودرو

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت (۲۰)

مدیرعامل شرکت هوایار: حضور شرکت های خارجی نقطه قوت نمایشگاه صنعت است

عصر بازار:بانکها باید در نمایشگاه صنعت حضور داشته باشند و تامین مالی کنند.

مدیرعامل شرکت هوایار: حضور شرکت های خارجی نقطه قوت نمایشگاه صنعت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    مدیرعامل شرکت هوایار با بیان مطلب بالا در گفت و گو با خبرنگار عصر بازار تاکید کرد: بانک ها باید در نمایشگاه صنعت حضور داشته باشند و برای کارخانه ها و شرکت ها تامین مالی کنند.
    بهنام مهرافزون با بیان اینکه این نمایشگاه از مهمترین رویدادهای صنعت کشور است، افزود: دولتمردان باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند و با تبلیغات بیشتر در رسانه ها می توان شمار شرکت کنندگان این رویداد بزرگ صنعت را حمایت و با کیفیت مطلوب تری برگزار کرد.
    او گفت: حضور پررنگ شرکت های خارجی باعث رقابت در به نمایش گذاشتن محصولات شده است. در این زمینه شرکتهای ترکیه ای توانسته اند جایگاه خوبی در بین بازدیدکنندگان داشته باشند که می تواند الگوی مناسبی برای شرکت ها در نمایشگاه های آینده باشد.
    این فعال اقتصادی در ادامه به شرایط رکود اقتصادی کشور اشاره و اظهار کرد: بعید می دانم تا پایان امسال هم از شرایط رکود خارج شویم. درواقع تزریق نکردن نقدینگی در بازار که بر مبنای سیاست های اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم صورت گرفته این رکود را رقم زده است. او ادامه داد: بر این اساس یکی از راه های خروج از رکود فعلی حمایت از صادرات است که حضور در نمایشگاه های خارجی می تواند به عنوان یک ابزار مهم برای گسترش حضور در بازارهای بین المللی موثر واقع شود. مهرافزون پیشنهاد کرد: حمایت دولت در این زمینه می تواند در قالب جوایز و تخفیف هایی برای صادرکنندگان باشد.
    مدیرعامل شرکت هوایار در ادامه ابراز امیدواری کرد: رفع تحریم ها و باز شدن فضای سیاسی کشور می تواند عامل موثری برای حضور شرکت های خارجی در ایران باشد. مهرافزون در پایان با اشاره به مدت زمان برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: اگر نمایشگاه تا روز جمعه ادامه داشت قطعا بازدید بیشتری داشتیم چرا که بسیاری از بازدیدکنندگان شهرستان ها زمان مناسب تری داشتند.

    برچسب ها