عصر خودرو

رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

برای اتصال شبکه شتاب ایران به مسترکارت در حال مذاکره هستیم

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: در رابطه با کارت‌هایی که با آمریکا ارتباط دارند محدودیت‌هایی داریم که در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در آینده این مشکلات را برطرف کنیم.

برای اتصال شبکه شتاب ایران به مسترکارت در حال مذاکره هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا, ولی‌الله سیف در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم اتصال شبکه شتاب ایران به شبکه بین‌المللی مسترکارت و ویزا کارت اخیراً چه گشایش‌هایی در این حوزه رخ داده است گفت: ما دو کار را به صورت همزمان انجام می‌دهیم؛ اول اینکه به صرافی‌ها اجازه می‌دهیم تحت کنترل و نظارت بانک مرکزی از کارت‌های بین المللی استفاده کنند و به جای ارز به آنها بفروشند در کنار آن بانک مرکزی درصدد است با ایجاد زیرساخت لازم، زمینه‌ اتصال کارت‌های بین‌المللی را به سوئیچ ملی کارت ما ایجاد کند.

    او افزود: برخی از این کشورها مثل ژاپن، چین و روسیه آمادگی بیشتری در این زمینه دارند البته در رابطه با کارت‌هایی که با آمریکا ارتباط دارند محدودیت‌هایی داریم که در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم در آینده این مشکلات را برطرف کنیم.

    سیف گفت: علاوه بر با برخی کشورهای همسایه در حال گفتگو هستیم تا بتوانیم سوییچ ملی کارت‌های خود را به یکدیگر متصل کنیم به گونه‌ای که کارت‌های عادی بانک‌های ما بتواند در آن کشورها مورد استفاده قرار گیرد و برعکس.

    رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: این کار در شرف انجام است و در همین راستا مذاکراتی با کشور آذربایجان داشتیم. همچنین با ترکیه هم رایزنی‌هایی داشته‌ایم که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود و امیدواریم در امسال این مهم عملیاتی شود.

    برچسب ها