عصر خودرو

ظرفیت محصولات پلی‌اتیلنی صنعت پتروشیمی ایران افزایش یافت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با اشاره به راه اندازی تجهیزات جدید در این مجتمع پتروشیمی، از افزایش حدود دو برابری تولید انواع پلی اتیلن سبک و سنگین در پتروشیمی مهاباد خبر داد.

ظرفیت محصولات پلی‌اتیلنی صنعت پتروشیمی ایران افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، مهندس محسن مجیدی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید در مجتمع پتروشیمی مهاباد، گفت: با راه اندازی و بهره برداری از تاسیسات جدید راکتور دوم، ظرفیت تولید پلی‌اتیلن سبک و سنگین این مجتمع پتروشیمیایی از 50 به 95 درصد افزایش یافته است.

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد با تاکید بر اینکه پیش از راه اندازی راکتور دوم، امکان بسته بندی 20 هزار کیسه 25 کیلویی در روز محصول پتروشیمی در این مجتمع وجود داشت، تصریح کرد: اما هم اکنون این ظرفیت به 40هزار کیسه یعنی حدود یک‌هزار تن در روز بسته بندی محصولات پلی اتیلنی افزایش یافته است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه با مشکلات ایجاد شده توسط چند شرکت اروپایی، مراحل راه اندازی و بهره‌برداری از تجهیزات جدید توسط متخصصان داخلی انجام گرفت، اظهار داشت: با بهره برداری از تجهیزات جدید ظرفیت تولید پلی اتیلن سبک و سنگین پتروشیمی لرستان هم افزایش یافته است.

    وی با یادآوری اینکه مهمترین سیاست افتتاح و بهره‌برداری از پتروشیمی مهاباد تامین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی در شمال غرب کشور است، تاکید کرد: هم اکنون در پتروشیمی مهاباد ٢ محصول پلی اتیلن سبک و سنگین تولید می‌شود که از قابلیت تنوع تا 300 گرید برخوردار است.

    مجیدی با اعلام اینکه پس از تامین نیاز صنایع تکمیلی داخلی، مازاد تولید محصولات پتروشیمی مهاباد به بازار جهانی صادر می‌شود، افزود: بر این اساس تاکنون محصولات به کشورهای آسیایی به ویژه چین و هند صادر شده ضمن آنکه اخیرا آلمان هم به جمع مشتریان محصولات پلی‌اتیلنی پتروشیمی مهاباد پیوسته است.

    گفتنی است، هدف از ساخت و بهره‌برداری پتروشیمی مهاباد تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک است. خوراک مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی سالانه حدود ٣٢٤ هزارتن اتیلن بوده که از مسیر خط لوله اتیلن غرب تامین می‌شود.

    برچسب ها