عصر خودرو

وزیر نفت امارات:

تصمیم در مورد تمدید برنامه کاهش تولید اوپک زود است

عصر بازار- پایگاه خبری پلاتس انگلیس اعلام کرد، همزمان با شروع کاهش تولید اوپک، تولیدکنندگان متعهد شده اند کاهش موردنیاز را انجام دهند اما هنوز زود است این مساله مطرح شود که آیا این توافق پس از اتمام دوره ۶ ماهه خود تمدید خواهد شد؟

تصمیم در مورد تمدید برنامه کاهش تولید اوپک زود است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این پایگاه خبری انگلیسی همزمان با شروع کاهش تولید اوپک به نقل از سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی در ابوظبی آورده است : کشورهای تولیدکننده نفت عضو شورای همکاری خلیج فارس(GNN) - شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی- باید همگی شروع به صحبت با مشتریان خود در مورد کاهش حجم تولید شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه مشتریان انتظار کاهش تولید را دارند، اضافه کرد: گفت وگو با آنان در این زمینه این اطمینان را می دهد که کاهش تولید بی تردید اجرا می شود.
 سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سی ام نوامبر (دهم آذرماه) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن سطح تولید به میزان پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد.
براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد. این قرارداد از آغاز سال 2017 میلادی (دوازدهم دی ماه) به مدت 6 ماه اجرا می شود.
اوپک همچنین موفق شد دهم دسامبر (بیستم آذرماه)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. این نخستین توافق اوپک و غیراوپک از سال 2001 میلادی تاکنون بود.

برچسب ها