عصر خودرو

برجام اقتصادی با حضور بویینگ و ایرفرانس کلید می خورد؛

نمایشگاه تهران میزبان بزرگترین‌ برندهای حمل و نقل جهان

عصر بازار- وزارت راه و شهرسازی که در مهر ماه سال گذشته به عنوان یکی از نخستین وزارت‌خانه‌های اقتصادی همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری حمل و نقل ایران را برگزار کرد با گذشت حدود یک سال، این بار نمایشگاهی با حضور غول‌های بزرگ صنعت حمل و نقل برگزار خواهد کرد.

نمایشگاه تهران میزبان بزرگترین‌ برندهای حمل و نقل جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، نخستین نمایشگاه‌ بین‌المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته درحالی همزمان با هفته حمل و نقل از 28 تا 30 آذر امسال در تهران برگزار خواهد شد.

    این نمایشگاه که در نخستین ماه‌های پس از اجرای برجام برگزار می‌شود اولین نشانه‌ها از تغییر جایگاه ایران در عرصه حمل و نقل منطقه را نمایان کرده و با وجود آنکه چند هفته تا زمان آغاز به کار باقی مانده چند شرکت بزرگ حمل و نقل برای حضور در تهران اعلام آمادگی کرده اند.

    حضور بوئینگ، ایرفرانس، بمباردیه، ولوو و هیوندای، نمایشگاه حمل و نقل تهران قطعی شده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این شرکت‌های دیگر نیز خود را آماده حضور در ایران کنند.

    نخستین نمایشگاه بین‌المللی راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته (IranTrans2016) نمایشگاهی است که  توسط وزارت راه و شهرسازی و به مناسبت هفته حمل و نقل با هدف معرفی آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری ها و ایجاد فرصت و فضای مناسب جهت معرفی فن‌آوری، تولیدات و نوآوری‌های صنعت حمل و نقل، راهسازی و راهداری کشور و آشنایی بیشتر با فناوری ها و تکنولوژی‌های روز دنیا برگزار می‌شود.

    حضور بویینگ به عنوان غول هواپیماسازی جهان در این نمایشگاه می‌تواند نشان دهنده گام‌های بسیار مهم دولت در این حوزه باشد. این شرکت امریکایی که اخیرا و  پس از پیگیری‌های فراوان توافقی ابتدایی برای فروش هواپیما به ایران امضا کرده، با حضور در تهران بازگشت رسمی خود به بازار هوایی کشور پس از نزدیک به چهار دهه را اعلام خواهد کرد.

    حضور شرکت‌هایی چون بمباردیه کانادا که هواپیماهای آن مورد توجه ایرلاین‌های ایرانی قرار گرفته یا میتسوبیشی ژاپن که در طول ماه‌های گذشته مذاکراتی برای فروش هواپیما به ایرلاین‌های داخلی داشته است نیز می‌تواند نقطه‌ای امیدوار کننده بر سر راه تعامل با این شرکت‌ها باشد.

    در کنار آن حضور شرکت‌هایی چون وولو و هیوندای نیز می‌تواند در حوزه ماشین آلات جدید راه‌داری و راهسازی امیدواری‌ها برای تعامل با این شرکت‌ها را افزایش دهد.

    در میان ایرلاین‌ها نیز تاکنون حضور ایرفرانس نهایی شده است. این شرکت فرانسوی که پس از لغو تحریم‌ها تعاملات خود با ایران را باردیگر از سرگرفته به دنبال به دست اوردن بازاری جدید است و به نظر می‌رسد با توجه به فضای رقابتی به وجود آمده دیگر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ نیز به زودی آمادگی خود را برای ورود به تهران اعلام خواهند کرد.

    برچسب ها