عصر خودرو

ضعف تقاضای فیزیکی عامل سقوط قیمت سنگ‌آهن و فولاد جهانی

عصر بازار- پس از صعود هفتگی قیمت سنگ‌آهن در هفته گذشته، قیمت میلگرد در معاملات آتی روز دوشنبه شانگهای به پایین‌ترین سطح یک هفته‌ اخیر خود سقوط کرد.

ضعف تقاضای فیزیکی عامل سقوط قیمت سنگ‌آهن و فولاد جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت هر تن میلگرد برای تحویل در ماه اکتبر در بورس آتی شانگهای با افتی 4.7 درصدی به 2396 یوآن (358 دلار) رسید که پایین‌ترین قیمت از 11 جولای بوده است.

    بای جینگ، تحلیلگر گروه معاملاتی گالکسی در پکن اعلام کرد: «معاملات آتی در هفته گذشته خیلی سریع رشد کردند و فاصله بین قیمت لحظه‌ای و آتی بسیار افزایش یافت. این موضوع باعث شد تا برخی کارخانه‌ها، جایگاه‌های کوتاه مدتی را اختیار کنند.»

    در روز جمعه، قراردادهای آتی بیش از 100 یوآن از قیمت لحظه‌ای بالاتر معامله می‌شدند؛ بنابراین در معاملات امروز قراردادهای آتی با عقب‌نشینی در صدد همراستا شدن با قیمت لحظه‌ای هستند.

    بای اعلام کرد: «‌تولید نزدیک به رکورد و موجودی پایین فولاد در برخی از انبارهای نشان می‌دهد که مصرف همچنان قوی باقی مانده است.»

    با وجود ثبات تقاضای فولاد، برخی تحلیلگران هشدار دادند که رشد قیمتی در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

    قیمت‌ها در هفته گذشته رشدی 4.6 درصدی را به ثبت رساندند که ناشی از کاهش تولید در منطقه کلیدی تانگشان در بازه زمانی 12 تا 31 جولای و پیش‌بینی سیاست‌های تسهیلی بیشتر در میان آمار اقتصادی فراتر از انتظار بوده است.

    در معاملات صبح امروز قیمت سنگ‌آهن نیز همراستا با قیمت میلگرد کاهش یافت. بر اساس این گزارش هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با 2.9 درصد کاهش قیمت، 445 یوآن معامله شد.

    در پی افزایش تقاضای کارخانه‌های فولاد به منظور تولید آلیاژ بیشتر، تولید روزانه فولاد خام چین در ماه ژوئن به طور میانگین به رکورد 2316 میلیون تن رسید.

    بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز جمعه با افتی 20 سنتی 57 دلار و 80 سنت معامله شد. اما قیمت هفتگی این کالای اساسی با رشدی 4.7 درصدی مواجه شد تا چهارمین هفته متوالی صعود خود را تجربه کند.

    برچسب ها