عصر خودرو

ماراتن بارگیری سکوهای گازی پارس جنوبی

عصر بازار- امروز سکوی فاز ۲۱ پارس جنوبی وارد مراحل بارگیری و انتقال می‌شود. به این ترتیب در دو هفته اخیر این سومین سکو در این میدان بوده که بارگیری شده است.

ماراتن بارگیری سکوهای گازی پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پروژه تکمیل فازهای باقی مانده پارس جنوبی یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت نفت تا پایان دولت یازدهم است تا تولید گاز از این میدان به بیش از 500 میلیون متر مکعب در روز برسد.

    در حال حاضر مراحل ابتدایی بارگیری سکوی 2700 تنی فاز 21 در یارد خرمشهر آغاز شده است. این سکو پس از بارگیری سکوهای فازهای 19A و 18B، طی هفته اخیر، سومین سکوی بارگیری شده به شمار می‌رود.

    شرکت نفت و گاز پارس که مجری توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی است پروژه ساخت، حمل، نصب و راه اندازی دو سکوی این فازها و همچنین احداث دو رشته خط لوله 22 اینچی انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی در مجموع به طول 210 کیلومتر و کابل دریایی برای اتصال سکوها را به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران واگذار کرد.

    طبق برنامه‌های امسال، پارس جنوبی با بهره برداری از پنج فاز پارس جنوبی در سال جاری، در برداشت گاز از این میدان مشترک با قطر برابر می شود.

    برچسب ها