عصر خودرو

در روز پنجم آبان ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛

ثبت ارزش ۳.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

پالایش نفت اصفهان در صدر ارزش‌آفرینی

عصر بازار- مجموع ارزش ریالی معاملات ثبت شده در این بازار طی روز ابتدایی هفته به ۳ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال رسید.

ثبت ارزش ۳.۱ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، این رقم مربوط به فروش حامل‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی و همچنین فروش برق در این بازار بود.

     

    پالایش نفت اصفهان فروشنده برتر رینگ داخلی

    بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز شنبه پنجم آبان ماه از فروش 10 هزار و 119 تن محصول در رینگ داخلی و ثبت ارزشی برابر 2 هزار و 956 میلیارد ریال در این بازار حکایت دارد. شرکت پالایش نفت اصفهان در اینروز با ثبت فروش 3 هزار و 200 تن آیزوریسایکل، هزار و 562 تن حلال 502 و هزار، 562 تن حلال 503، هزار و 460 تن آیزوفید، 939 تن حلال 403، 162 تن حلال 410 و 9 تن حلال 400 در صدر فروشندگان برتر بازار در این روز قرار گرفت.

    پالایش نفت اصفهان در این روز 3 هزار و 200 تن آیزوریسایکل را با قیمت پایه‌ای برابر 303 هزار و 639 ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی معادل حجم عرضه به ثبت رسید و فروش کل محصول عرضه شده در قیمت پایه، ارزشی برابر 971 میلیارد ریال را رقم زد.

     

    فروش 197.8 میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

    طی روز ابتدایی هفته بالغ بر 197 میلیون و 820 هزار کیلووات ساعت برق سلف در تابلو مشتقه بورس انرژی ایران مورد داوستد قرار گرفت؛ این معاملات ارزشی بالغ بر 236دمیلیارد و 212 میلیون و 380 هزار ریال را رقم زد. این رقم مربوط به فروش برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی در تابلو مشتقه و تابلو فیزیکی و همچنین دادوستد برق در تابلو برق سبز بورس انرژی ایران بود.

    در روز پنجم آبان ماه برابر یک میلیون و 476 هزار کیلووات ساعت برق سبز در تابلو مشتقه برق سبز بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معامله ارزشی بالغ بر 42 میلیارد و 624 میلیون ریال را رقم زد.

     

    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    برای روز یکشنبه ششم آبان ماه رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی میزبان چندین عرضه از محصولات زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی خواهند بود. در این روز شرکت ملی گاز ایران نسبت به عرضه صادراتی 70 هزار تن گاز مایع و شرکت پالایش نفت امام خمینی نیز نسبت به عرضه 10 هزار تن ته‌مانده تصفیه شده صادراتی در رینگ بین‌الملل اقدام خواهند کرد.

    این در حالی است که رینگ داخلی بازار فیزیکی میزبان چندین عرضه از جمله عرضه 2 هزار تن حلال 503 و 2 هزار تن حلال 502 شرکت پتروشیمی بیستون و همچنین عرضه 2 هزار تن ال‌سی‌او شرکت پالایش نفت آبادان خواهد بود.

    برچسب ها