عصر خودرو

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز:

هرگونه درخواست واگذاری کارت بازرگانی در دفاتر اسناد رسمی ممنوع است

عصر بازار- دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز از ممنوعیت واگذاری کارت‌های بازرگانی در دفاتر اسناد و املاک کشور پیرو ابلاغیه اتاق ایران خبر داد.

هرگونه درخواست واگذاری کارت بازرگانی در دفاتر اسناد رسمی ممنوع است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد نجفیان اظهارکرد: اجاره و هرگونه واگذاری کارت‌های بازرگانی از دید قانونگذار یک عمل مجرمانه است و سردفتران دفاتر اسناد رسمی باید از انجام آن خودداری کنند.

    وی با تاکید بر اینکه اجاره کارت بازرگانی به هیچ روشی نباید انجام شود، افزود: در صورت مشاهده چنین اقدامی، مجازات انتظامی و مالیاتی برای افراد متخلف در نظر گرفته می‌شود.

    دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: واگذاری اینگونه کارت‌ها عموما از طریق دفاتر رسمی انجام می‌شد و بستر وقوع تخلفات ارزی خصوصا در بخش تعهدات ایفاء نشده (بازگشت ارز حاصل از صادرات) را فراهم کرده بود که موجب تشکیل پرونده‌های متعددی در این زمینه نزد مراجع قضایی و تعزیراتی شده است.

    نجفیان یادآور شد: به منظور مسدود شدن بستر سوء استفاده ار کارت بازرگانی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواسته شد تا دفاتر اسناد رسمی، ممنوعیت ثبت هرگونه واگذاری کارت بازرگانی را رعایت کنند.

    دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: برابر با تبصره 2، سه، پنج و اصلاحی ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات حق استفاده و یا واگذاری کارت بازرگانی به غیر تحت هر عنوانی اعم از اجاره، صلح، وکالت و عناوین مشابه ممنوع است.

    برچسب ها