عصر خودرو

در اولین روز کاری تابستان به ثبت رسید؛

معامله ۱۴۸ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

عصر بازار- ارزش معاملات ثبت شده در این بازار طی اولین روز کاری تابستان به ۹۳۸ میلیارد ریال رسید.

معامله ۱۴۸ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، در روز دوم تیر ماه بالغ بر 148 میلیون و 775 هزار کیلووات ساعت برق از تابلو مشتقه بورس انرژی ایران مورد معامله قرار گرفت و ارزشی برابر 181 میلیارد و 544 میلیون ریال را رقم زد.


    فروش 100 درصد عرضه‌های رینگ داخلی

    بررسی داده‌های بورس انرژی ایران از فروش هزار و 132 تن محصول با مجموع ارزش ریالی برابر 497 میلیارد ریال در زیرگروه حامل‌های انرژی در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران حکایت دارد. محدودیت عرضه‌ها در اولین روز کاری تابستان دلیل کاهش حجم فروش‌ها در رینگ داخلی بود و درواقع کل محصول عرضه شده در رینگ فیزیکی طی روز دوم تیر ماه مورد دادوستد قرار گرفت.

    شرکت شیمی بافت در روز دوم تیر ماه امسال بالغ بر هزار تن MTBE را با قیمت پایه‌ای برابر 490 هزار و 386 ریال به ازای هر کیلوگرم از این محصول در رینگ فیزیکی عرضه کرد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر هزار و 120 ریال از سوی متقاضیان به ثبت رسید و در نهایت به فروش کل محصول عرضه شده در نرخ پایه انجامید و ارزش ریالی برابر 490 میلیارد ریال را در این بازار به همراه داشت.

    همچنین در این روز شرکت فولاد خوزستان نیز نسبت به عرضه 88 تن اکسیژن مایع با قیمت پایه‌ای برابر 46 هزار و 190 ریال و 44 تن نیتروژن مایع با نرخ پایه‌ای برابر 63 هزار ریال به ازای هرکیلوگرم اقدام کرد که هر دو کالا به‌طور 100 درصدی در نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند.


    فروش 1500 تن گاز مایع از رینگ بین‌الملل

    هزار و 500 تن گاز مایع در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران در اولین روز کاری تابستان مورد دادوستد قرار گرفت. شرکت پالایش نفت آبادان در روز دوم تیر ماه امسال بالغ بر هزار و 500 تن گاز مایع را با قیمت پایه‌ای برابر منفی 190 پریمیوم دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه کرد. برای این محصول تقاضایی به میزان حجم عرضه به ثبت رسید و در نهایت نیز کل محصول عرضه شده در نرخ پایه به فروش رفت. با در نظر گرفتن نرخ دلار سنا برابر 45 هزار و 643 تومان این معامله ارزش معادل ریالی برابر 259 میلیارد ریال را رقم زد.


    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    رینگ داخلی بورس انرژی ایران برای روز یکشنبه سوم تیر ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود. شرکت پالایش نفت اصفهان در این روز بالغ بر 6 هزار تن آیزوفید، 6 هزار تن آیزوریسایکل، 3 هزار تن نفتای سنگین، یک میلیون لیتر حلال 402 و محصولات متعدد دیگری را روانه رینگ داخلی می‌کند. از دیگر عرضه‌های مهم رینگ داخلی در روز سوم تیر ماه می‌توان به عرضه 5 هزار تن نفتای سنگین شرکت پالایش نفت تهران و هزار تن آیزوفید پالایش نفت تهران اشاره کرد.

    این در حالی است که مطابق اطلاعیه‌های عرضه منتشر شده در وب‌سایت بورس انرژی ایران رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز سوم تیر ماه میزبان عرضه 4 هزار تن گاز مایع شرکت پالایش نفت اصفهان خواهد بود.

    برچسب ها