عصر خودرو

جزئیات عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در ۹ ماهه نخست امسال+جدول

عصر بازار- درمجموع در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا و بورس انرژی صورت گرفته که نتیجه آن در فعالیت حدود ۱۶ هزار واحد صنعتی کشور مشهود است.

جزئیات عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در ۹ ماهه نخست امسال+جدول
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بحث فروش اعتباری محصولات پتروشیمی که در سال جاری در دولت مردمی مورد توجه و پیگیری ویژه شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفته، افزون بر احیای واحدهای صنعتی، سبب شتاب‌دهی توسعه محصولات نهایی، ایجاد حداکثر ارزش افزوده و افزایش اشتغال‌زایی در کشور شده است.

    براساس عارضه‌یابی موانع تولید صنایع تکمیلی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، موضوع تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور برای خرید مواد اولیه اعلام شد، از اینرو فروش اعتباری محصولات پتروشیمی برای رفع این چالش مهم، در دستور کار قرار گرفت.

    عملکرد عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به تفکیک هر ماه در سال جاری در جدول زیر گردآوری شده است:

     

    حدود 16 هزار واحد صنعتی کشور خوراک مورد نیاز خود را از مجتمع‌های پتروشیمی تأمین می‌کنند، بنابراین افزایش عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا و بورس انرژی با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور رونق واحدهای تولیدی و تسهیل تأمین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان راهبردی برای آن هدف‌گذاری شده است.

    در نتیجه این راهبرد، حدود 55 هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری به صنایع پایین‌دست پتروشیمی در 9 ماهه نخست سال 1402 انجام شده است.

    برچسب ها