عصر خودرو

توسعه روابط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و روسیه

عصر بازار- معاون وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه که به نمایندگی از وزیر توسعه اقتصادی روسیه در همایش بین‌المللی مناطق ویژه اقتصادی که در لیپتسک روسیه در حال برگزاری است حضور داشت، با حجت الله عبدالملکی دیدار کرد.

توسعه روابط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا و سیما، معاون وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه در این دیدار دو جانبه با حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و‌ ویژه اقتصادی گفت: برای بهره‌برداری عملی از ظرفیت‌های بالقوه دو کشور، به خصوص در زمینه کریدور شمال به جنوب، باید روابط مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دو‌ کشور توسعه یابد.

    دیمتری واخروکوف ضمن اشاره به در پیش رو بودن دو اجلاس مهم کشورهای حاشیه دریای خزر و کمیسیون مشترک ایران و روسیه از لزوم ارتقاء همکاری‌های بین دو کشور سخن گفت.

    مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز با بیان دیدارهای روسای جمهور دو کشور و نظر مثبت آنان بر افزایش تعاملات دو جانبه، گفت: یکی از مفاد اصلی افزایش تعاملات بین ایران و روسیه، در حوزه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.
    حجت الله عبدالملکی افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به عنوان اعضای تیم ملی اقتصاد بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران، آماده هرگونه همکاری در صورت تامین منافع ملی ایران هستند.

    عبدالملکى، به دعوت وزارت توسعه اقتصادی روسیه و به منظور شرکت در «همایش بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی»، به این کشور سفر کرد.

    بر اساس این گزارش همچنین ، حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالى مناطق آزاد تجارى _صنعتی و ویژه اقتصادی در سفر به کشور روسیه با ایگور آرتامونوف استاندار استان لیپتسک این کشور دیدار گفتگو کرد.

    استاندار استان لیپتسک در این دیدار ضمن معرفی منطقه ویژه اقتصادى لیپتسک، توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌ها و مزیت هاى حوزه اقتصادى این منطقه ویژه اقتصادى ارائه داد.

    رایزنی، همکارى بین مناطق آزاد دو کشور ایران و روسیه

    مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادى نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، پیشنهاد کرد همکارى بیشتری بین مناطق متناظر دو کشور ایران و روسیه صورت پذیرد.

    حجت الله عبدالملکى، از مقامات استان لیپتسک دعوت کرد براى بازدید از مناطق آزاد و ویژه اقتصادى به ایران سفر کنند.

    عبدالملکى در ادامه پیشنهاد داد سرمایه گذاران استان لیپتسک در مناطق آزاد و ویژه اقتصادى ایران براى انجام سرمایه گذارى مستقیم یا مشارکتى با سرمایه گذاران ایرانى حضور پیدا کنند.

    وی در ادامه از امضای تفاهم نامه خواهر خواندگى بین منطقه ویژه اقتصادى لیپتسک و یکى از مناطق آزاد جمهورى اسلامى ایران در آینده نزدیک خبر داد.

    منطقه ویژه اقتصادى لیپتسک، یکى از 50 منطقه ویژه اقتصادى کشور روسیه است که سال گذشته براساس ارزیابى وزارت توسعه اقتصادى برترین منطقه ویژه اقتصادى این کشور شناخته شد.

    «همایش بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی» با حضور مدیران همه مناطق ویژه اقتصادى و مقامات وزارت توسعه اقتصادى کشور روسیه برگزار شد.

    برچسب ها