عصر خودرو

منطقه آزاد ارس از مالیات و عوارض معاف شد

عصر بازار- بر اساس دستور وزیر اقتصاد به رئیس سازمان امور مالیاتی، منطقه ازد ارس از مالیات و عوارض معاف شد.

منطقه آزاد ارس از مالیات و عوارض معاف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم،  چندی قبل یک نماینده مجلس در مکاتبه با وزیر اقتصاد نوشته بود، بر اساس ماده 10 قانون مالیات بر ارزش افزوده صادرات کالاها و خدمات از قلمرو گمرکی سرزمین اصلی به مناطق آزاد تجاری صنعتی خارج از نقاط جمعیتی که دارای تراز تجاری مثبت باشند در صورتی که محصور بودن آنها به صورت سالانه به تأیید گمرک جمهوری اسلامی ایران برسد از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهاده های آنها مسترد میشود.
    جنابعالی در جلسه فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در روز دوشنبه مورخ 1٤02/05/30 در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اعلام فرمودید منطقه آزاد ارس دارای سه شرط مورد اشاره در قانون مالیات بر ارزش افزوده میباشد که این خبر موجب خوشحالی مردم، فعالین اقتصادی و تولید کنندگان در منطقه گردید.

    با توجه به گذشت حدود سه ماه از تاریخ جلسه و درخواستهای مکرر تولید کنندگان ارس که پیشتازی در تولید و صادرات را دارند خواهشمند است دستور فرمایید جهت امیدآفرینی برای سرمایه گذاران فعلی و آینده در روند اجرای قانون مساعدت لازم صورت پذیرد.

    در همین راستا وزیر اقتصاد در رونوشتی خطاب به رئیس سازمان مالیاتی تاکید کرد، پیرو مذاکره با رئیس کل گمرک و محصور بودن منطقه ازاد ارس و فاقد نقطه جمعیتی بودن آن در کنار مثبت بودن تراز تجاری که شرویط ماده 10 قانون مالیات ارزش افزوده میباشند، اجرا نمایید.

    بر این مبنا در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ، فعالیت اقتصادی مودیان داخل منطقه آزاد ارس به نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

    برچسب ها