عصر خودرو

خودروساز فرانسوی پول نقد می آورد;

قرارداد سایپا و سیتروئن به زودی امضا می شود

عصر بازار- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مذاکرات گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه به مرحله عقد قرارداد نزدیک شده است.

قرارداد سایپا و سیتروئن به زودی امضا می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، محسن صالحی نیا امروز یکشنبه افزود: در مذاکرات سایپا و سیتروئن حتی میزان سرمایه گذاری و مکان انجام فعالیت مشخص شده است.
    وی با اشاره به این که آخرین مراحل قراردادی و حقوقی این همکاری انجام شده است ، گفت: براساس آخرین مذاکرات، حجم سرمایه گذاری مشترک در مرحله نخست 200 میلیون دلار برآورد شده و سایت سایپا کاشان نیز بعنوان محل اجرای این همکاری تعیین شده است.
    صالحی نیا خبر داد، شرکت سیتروئن برای سرمایه گذاری در فاز نخست، علاوه بر تکنولوژی، پول نقد نیز خواهد آورد.
    معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این نوع همکاری ها تا زمانی که قراردادی امضا نشده است ، نمی توان با قطعیت در مورد ساختار همکاری ها صحبت کرد؛ اما با این حال، قریب به یقین این تفاهم ها تبدیل به قرارداد می شود.
    منصور معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) پیش از این از نهایی شدن همکاری سیتروئن و سایپا خبر داده و گفته بود: حدود 18 تا 24 ماه آینده تولید مشترک سیتروئن و سایپا وارد بازار ایران می شود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مقرر شده است همکاری شرکت سیتروئن و سایپا به صورت مشارکتی برابر (50-50) باشد و جدیدترین مدل های شرکت سیتروئن در این مجموعه تولید خواهد شد.
    وی افزود: سرمایه گذاری در سایت کاشان شرکت سایپا - بعنوان آورده شرکت سایپا - انجام خواهد شد.
    با این حال، فریبرز شهباز مدیر عامل شرکت سایپا کاشان در این ارتباط گفت: تا زمانی که مدیریت سایپا همکاری با شرکای خارجی را اعلام نکند، از نظر ما این مذاکرات نهایی شده قلمداد نمی شود.
    وی اضافه کرد: اگر همکاری گروه خودروسازی سایپا و شرکت خودروسازی فرانسوی سیتروئن نهایی شود، خط تولید پنج محصول این شرکت از جمله محصول الیزه (ELIZE) در سایت سایپا کاشان راه اندازی خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها