عصر خودرو

لایحه‌ اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقدیم مجلس شد

عصر بازار- معاون امور مجلس رئیس جمهور از ارسال لایحه اصلاح تبصره (۶) بند (ح) ماده (۲) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس با هدف تعیین مجوز قانونی برای تعیین موارد مشمول تنبیهات و محدودیت های بانکی و تجاری در قبال استنکاف از فروش ارز حاصل از صادرات خبر داد.

لایحه‌ اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقدیم مجلس شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی روز شنبه درباره اهمیت این لایحه گفت: با توجه به تاثیر برگشت ارز حاصل از صادرات در تنظیم بازار کشور و تامین ارز مورد نیاز برای واردات این لایحه در دولت تهیه شده است.

    وی توضیح داد: در تبصره (6) بند (ح) ماده (2) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب 1392 با اصلاحات بعدی آن، مجوز قانونی برای تعیین موارد مشمول تنبیهات و محدودیت های بانکی و تجاری در قبال استنکاف از فروش ارز حاصل از صادرات کالا به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا سایر اشخاص وجود ندارد.

    معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: یکی از روش‌های موثر برای بازگشت ارز حاصل از صادرات، استفاده از ابزارهای تنبیهی و تشویقی است ولی با توجه به ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت و اصلاحیه‌ آیین نامه اجرایی تبصره (6) بند (ح) ماده(2) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ‌اختیار اعمال محدودیت برای صادرکنندگان از کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات سلب شده و بازگشت ارز حاصل از صادرات امکان پذیر نخواهد بود،‌ تصویب این لایحه ضروری دارد.

    به گزارش ایرنا و بر اساس سیاست های ارزی ابلاغی بانک مرکزی، تمامی صادرکنندگان کالا و خدمات مکلف به ارائه تعهد بابت برگشت ارز حاصل از صادرات خود به چرخه اقتصادی کشور هستند و در صورت استنکاف بانک مرکزی تنبیهاتی را برای آنان در نظر گرفته است.

    برچسب ها