عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

آغاز بررسی لایحه اصلاح قانون امور گمرکی

عصر بازار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی لایحه اصلاح قانون گمرکی در نشست کمیسیون متبوعش خبر داد.

آغاز بررسی لایحه اصلاح قانون امور گمرکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی بررسی لایحه اصلاح قانون امور گمرکی بر اساس ماده 141 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف از بررسی لایحه اصلاح قانون گمرکی، تسهیل‌گری در امور گمرکی کشور است تا بحث‌های گمرکی مربوط به واردات و صادرات بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام شود.

    بررسی گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه کمیسیون اقتصادی

    پورابراهیمی داورانی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین بحث گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص گزارش نهایی این هیئت در جلسات آتی کمیسیون رأی‌گیری صورت خواهد گرفت تا گزارش برای قرائت در صحن آماده شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسات متعددی با دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق داشته است و از چندین گمرک کشور بازدید میدانی انجام داده و ارزیابی‌ کارشناسی در این خصوص صورت گرفته است.

    گفتنی است نظر به اینکه دولت جمهوری اسلامی در سال 89 به کنوانسیون تجدیدنظر شده کیوتو در خصوص ساده و هماهنگ کردن رویه‌های گمرکی و در سال 91 به کنوانسیون استانبول در خصوص ورود موقت پیوسته است و این کنوانسیون‌ها حداقل ضوابط پذیرفته شده بین‌المللی برای انجام تشریفات گمرکی می‌باشد که باید ضوابط آنها در قانون امور گمرکی منعکس شود.

    برچسب ها