عصر خودرو

معاون وزیر صمت:

موانع تولید باعث افزایش قاچاق کالا می‌شود

عصر بازار- ­معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: هر قدر موانع داخلی نظیر قوانین بانک مرکزی و سازمان تامین اجتماعی بر سر راه تولید بیشتر شود با کاهش تولید و افزایش کالای قاچاق مواجه می‌شویم.

موانع تولید باعث افزایش قاچاق کالا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا و سیما، آقای مهدی برادران در نشست با فعالان صنعت لوازم خانگی افزود: مشکل اصلی صنعت لوازم خانگی، نحوه نگرش برخی مسئولان به رشد این صنعت است، هنوز برخی گمان می‌کنند ما نیاز به واردات لوازم خانگی داریم و یا گمان می‌کنند که صنعت لوازم خانگی هم مسیر صنعت خودروسازی را در پیش گرفته است.


    وی گفت: صنعت لوازم خانگی در اختیار بخش خصوصی است و رقابت در آن بالاست، چندین خط تولید جدید در 2 سال گذشته در این صنعت راه اندازی شده و عرضه بقدری بالاست که حتی برخی تولید کننده‌ها با اقساط 36 ماهه می‌فروشند.

    آقای برادران افزود: در این صنعت، مشکلاتی با سازمان تامین اجتماعی داریم که مربوط به قوانین گذشته و قوانین سال 1359 است که باید اصلاح شود.

    معاون وزیر صمت افزود: بانک مرکزی می‌گوید بیشترین حمایت را از صنعت داشتیم، اما در واقعیت اینگونه نیست، تخصیص ارز کاهش پیدا کرده و قوانین دست و پاگیری در بانک مرکزی وضع شده که باعث می‌شود کالای قاچاق از تولید داخلی پیشی بگیرد.

    برچسب ها