عصر خودرو

قاچاق داروهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شوند

عصر بازار- عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دارویی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می شود قبل از اینکه به مصرف کننده برسد قاچاق می شود.

قاچاق داروهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار » به نقل از  فارس، سید کاظم دلخوش اباتری، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز 4200 تومانی دارو و کالاهای اساسی گفت: ارز 4200 تومانی در بودجه 1400 حذف شده است و دیگر شاهد دو نرخی بودن ارز نخواهیم بود. حذف ارز دارو و کالاهای اساسی نباید زمینه ساز مشکلاتی برای مردم شود.

    وی ادامه داد: باید درخصوص تورم های احتمالی این موضوع چاره ای اندیشیده شود. وقتی ارز 4200 تومانی درو حذف شود باید از طریق بیمه های خدمات درمانی از مصرف کنند های واقعی دارو مثل گذشته حمایت شود.

    دلخوش با بیان اینکه ارز 4200 تومانی دارو و کالاهای اساسی فساد آور است، گفت: درخصوص سایر کالاهای اساسی هم باید منابع مالی حاصل از حذف ارز 4200 تومانی را مستقیم به خود مردم در قالب یارانه نقدی پرداخت کرد.

    وی در ادامه افزود: مدل فعلی تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو و سایر کالاهای اساسی به دلیل اینکه با پاسخگویی همراه نمی باشد، فساد آور است.

    عضو کمیسیون تلفیق مجلس در پایان تصریح کرد: متاسفانه دارویی که با ارز 4200 تومانی به کشور وارد می شود قبل از اینکه به مصرف کننده برسد قاچاق می شود.

    برچسب ها