عصر خودرو

سرمایه‌گذاری عربستان و ابوظبی در شرکت‌های پتروشیمی

آرامکو سهامدار یک پتروشیمی چینی

عصر بازار- شرکت دولتی نفت سعودی آرامکوی عربستان از تکمیل خرید سهم در یک شرکت پتروشیمی چینی به ارزش ۴/ ۳میلیارد دلار خبر داد.

آرامکو سهامدار یک پتروشیمی چینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نیپنا، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکوی عربستان اعلام کرد که خرید 10‌درصد از سهام شرکت پتروشیمی رونگ‌‌‌‌شنگ را تکمیل کرده است. آرامکو در ماه مارس از برنامه خود برای خرید سهم در پتروشیمی رونگ‌‌‌‌شنگ چین به ارزش 4/ 3میلیارد دلار رونمایی کرده بود. این قرارداد شامل عرضه روزانه 480‌هزار بشکه نفت خام عربستان به یک‌مجتمع پالایشی و شیمیایی یکپارچه متعلق به یک شرکت وابسته به رونگ‌‌‌‌شنگ است.
    آرامکو سهامدار یک پتروشیمی چینی

    محمد القحطانی، معاون مدیرعامل آرامکو در بیانیه‌‌‌‌ای گفت: مشارکت راهبردی ما با پتروشیمی رونگ‌‌‌‌شنگ، راهبرد تبدیل مایعات نفتی به مواد شیمیایی در شرکت آرامکو و حضور ما در چین را توسعه می‌دهد و نقش ما را به‌‌‌‌عنوان تامین‌‌‌‌کننده قابل اعتماد نفت خام برجسته می‌کند. این خرید کلیدی بخش مهمی از راهبرد رشد بلندمدت آرامکو است و حضور ما را در یک بازار حیاتی گسترش می‌دهد. لی شویرونگ، مدیرعامل رونگ‌‌‌‌شنگ هم گفت: این قرارداد نشان‌‌‌‌دهنده ورود رونگ‌‌‌‌شنگ و آرامکو به دوره‌‌‌‌ای تازه از همکاری و گامی مهم و رو به جلو در راهبرد بین‌المللی‌‌‌‌سازی رونگ‌‌‌‌شنگ است. همچنین به گزارش رویترز، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) پیشنهاد خرید خود برای سهام شرکت شیمیایی آلمانی کاوسترو (Covestro) را به حدود 3/ 12میلیارد دلار رسانده است. براساس این گزارش، کاوسترو پیشنهاد اولیه ادنوک برای خرید سهم را در ماه گذشته میلادی به‌‌‌دلیل پایین بودن رقمش رد کرد. مشارکت با کاوسترو، دسترسی ادنوک به مواد پیشرفته‌‌‌ پرکاربرد در وسایل نقلیه الکتریکی، عایق‌‌‌های حرارتی ساختمان‌‌‌ها، پوشش‌‌‌ها، چسب‌‌‌ها و پلاستیک‌های مهندسی را افزایش می‌دهد. این اقدام همچنین از برنامه‌‌‌های ابوظبی برای تنوع‌‌‌بخشی به اقتصاد خود در جهت کاستن از اتکا به درآمدهای نفتی حمایت می‌کند.

    برچسب ها