عصر خودرو

تنوع صندوق‌های سرمایه گذاری میزان ریسک پذیری مختلف افراد را پوشش می‌دهند

عصر بازار- کارشناس بازار سرمایه گفت: امروزه حضور صندوق‌ها در بازار سرمایه افزایش یافته است صندوق‌هایی که با توجه به تنوعی که دارند میزان ریسک پذیری افراد در درجات مختلف را به خوبی پوشش می‌دهند

تنوع صندوق‌های سرمایه گذاری میزان ریسک پذیری مختلف افراد را پوشش می‌دهند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غفوری گفت: سال 98 ورود بسیاری از افراد به بازار سرمایه بدون دانش و اطلاعات کافی از بازار های مالی را داشته ایم و شاهد صف های طولانی در مقابل کارگزاری برای دریافت کد بورسی جهت ورود به بازار سرمایه بودیم که با ریزش عمیق بازار سرمایه از سال 99 شاهد بودیم بسیاری از سرمایه گذارانی که وارد بازار سرمایه شدند حتی در شرایط مطلوب فعلی که شاخص از سقف تاریخی خود هم عبور کرده است نتوانستند برخی از زیان های خود را جبران کنند.

    او در ادامه افزود: اکنون با توجه به شرایط و روند شاخص شاهد بازگشت اقبال به بازار سرمایه هستیم و لازم است به عنوان توصیه به افرادی که زمان، دانش و اطلاعات کافی از بازار سرمایه در حد مطلوب را ندارند بگویم می توانند روش ورود به بازار سرمایه به شکل غیر مستقیم را انتخاب کنند.

    به گفته غفوری، به شکل راحت تر این که افراد اگر وارد بازار های مالی شوند که درباره آن اطلاعات کافی ندارند  آن بازار می تواند به اصطلاح به کوره پول سوزی برایشان تبدیل شد.

    او می گوید: در بازار سرمایه تنها بازار سهام را نداریم امروزه حضور صندوق ها در این بازار افزایش یافته است صندوق هایی که با توجه به تنوعی که دارند میزان ریسک پذیری افراد در درجات مختلف را به خوبی پوشش می دهند و افراد می توانند از این صندوق ها استفاده کنند.

    غفوری می گوید: بر اساس آخرین آمار ها ارزش صندوق های بازار سرمایه به حدود 700 هزار میلیارد تومان رسیده است که رشد خوبی محسوب می شود.

    برچسب ها