عصر خودرو

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مکلف به انتشار مانده حساب‌های سرمایه‌گذاری خود شدند

عصر بازار- سازمان بورس تمامی ۱۷۵ صندوق سرمایه گذاری فعال بازار سرمایه را مکلف به انتشار مانده حساب‌های سرمایه‌گذاری خود به صورت ماهیانه کرد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مکلف به انتشار مانده حساب‌های سرمایه‌گذاری خود شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، رییس اداره بازرسی نهادهای مالی سازمان بورس درباره هدف این سازمان از مکلف کردن صندوق‌های سرمایه گذاری به انتشار مانده حساب‌های سرمایه‌گذاری خود به صورت ماهیانه گفت: این اقدام در راستای انضباط مالی و ارتقای شفافیت در صندوق های سرمایه گذاری انجام گرفته است و این موضوع کمک می کند که صندوق ها بهتر و سریعتر عملکرد خود را به بازار اعلام کنند.

    این مقام مسوول با بیان اینکه این اقدام فضای بهتری را برای سرمایه گذاران در جهت تصمیم گیری فراهم می کند، خاطر نشان کرد: این ابلاغیه بعد از مصوبه 11 شهریور شورای پول و اعتبار انجام گرفته است که به خوبی نشان می دهد صندوق های ما از این مصوبه تبعیت لازم را کردند و پول های خود را در خارج از مصوبات شورا نبردند.

    مهرداد فرح آبادی، با بیان اینکه این اقدام سازمان بورس مطابق با استانداردهای بین المللی صورت پذیرفته، گفت: در بسیاری از کشورها این الزام وجود دارد که صندوق های سرمایه گذاری و مدیران پرتفوی ریز سبد خود را اعلام کنند و ما بر اساس بررسی کشورهای توسعه یافته به این نتیجه رسیدیم که اعلام ریز پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری اجباری شود، به عبارتی هم ریز درآمد و هم ریز دارایی ها به صورت ماهیانه افشا شود.

    بر پایه این گزارش؛ الزام صندوق‌های سرمایه گذاری فعال بازار سرمایه به انتشار مانده حساب‌های سرمایه‌گذاری خود به صورت ماهیانه از طرف اداره نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در روز چهارشنبه  گذشته به تمامی صندوق های سرمایه گذاری ابلاغ شده است؛ بنابراین همه صندوق ها از این پس موظف به اجرایی کردن آن هستند.

    همچنین این ابلاغیه در پی مصوبه 3 آبان هیات مدیره سازمان بورس در مورد افشای ماهیانه پرتفوی صندوق های سرمایه گذاری تهیه شده است تا تمامی صندوق های سرمایه گذاری از این پس از زمان تاریخ ثبت نزد سازمان به طور ماهیانه مانده حساب های سرمایه گذاری را در سامانه کدال منتشر کنند.

    بر اساس این ابلاغیه اطلاعات خواسته شده از صندوق های سرمایه گذاری باید به تکفیک هر قلم شامل نوع، مبلغ نرخ سود و درصد از کل دارایی ها و نیز ترکیب درآمدهای صندوق به تکفیک محل ایجاد درآمد به صورت انباشته از ابتدای سال و نیز ماه جاری حداکثر ظرف 10 روز پس از پایان ماه به طور همزمان در سایت اطلاع رسانی صندوق و سامانه اطلاع رسانی ناشران (کدال) با امضای بالاترین مقام اجرایی مدیر صندوق افشا شود.

    برچسب ها