عصر خودرو

ذخایر ارزی هند سقوط کرد

عصر بازار- ذخایر ارزی هند ۷.۹۴ میلیارد دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در ۲۳ ماه اخیر رسید.

ذخایر ارزی هند سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، داده‌های بانک مرکزی هند (RBI) نشان می‌دهد که ذخایر ارزی هند در هفته منتهی به دوم سپتامبر به میزان 7.941 میلیارد دلار، پایین‌ترین سطح در نزدیک به دو سال گذشته بود که به 553.105 میلیارد دلار کاهش یافت.

    این پنجمین کاهش هفتگی ذخایر ارزی این کشور است. ذخایر فارکس در هفته منتهی به 26 آگوست 3.007 میلیارد دلار و در هفته قبل 6.687 میلیارد دلار کاهش یافت.

    ذخایر ارزی این کشور در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است زیرا بانک مرکزی هند به مداخله در بازارهای ارز برای دفاع از روپیه ادامه می‌دهد.

    طبق ضمیمه آماری هفتگی بانک مرکزی هند، دارایی‌های ارزی که بزرگترین جزء ذخایر ارزی هستند، در هفته منتهی به دوم سپتامبر 6.527 میلیارد دلار کاهش یافت و به 492.117 میلیارد دلار رسید. دارایی‌های ارزی در دو هفته گذشته 2.571 میلیارد دلار و 5779 دلار کاهش یافت.

    دارایی‌های ارزی که به دلار آمریکا بیان می‌شوند شامل اثر افزایش یا کاهش ارزش ارزهای غیر دلاری مانند یورو، پوند استرلینگ بریتانیا و ین ژاپن است که در ذخایر ارز خارجی نگهداری می‌شود.

    تمام اجزای ذخایر ارز در هفته مورد بررسی کاهش یافت.

    ارزش ذخایر طلا در هفته منتهی به دوم سپتامبر 1.339 میلیارد دلار کاهش یافت و به 38.303 میلیارد دلار رسید.

    داده‌های بانک مرکزی هند نشان می‌دهد که ارزش حق برداشت ویژه هند (SDRs) در صندوق بین‌المللی پول در هفته مورد بررسی 50 میلیون دلار کاهش یافت و به 17.782 میلیارد دلار رسید.

    بر اساس ضمیمه آماری هفتگی بانک مرکزی هند، جایگاه ذخیره هند در صندوق بین‌المللی پول در هفته منتهی به دوم سپتامبر 24 میلیون دلار کاهش یافت و به 4.902 میلیارد دلار رسید.

    برچسب ها