عصر خودرو

کاهش قیمت کالا و تاثیر آن در اقتصاد هند

عصر بازار- شکاف تجاری هند در ماه اگوست به دلیل کاهش قیمت کالاها کاهش می‌یابد.

کاهش قیمت کالا و تاثیر آن در اقتصاد هند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، کسری تجاری هند به دلیل کاهش قیمت جهانی کالاها باعث کاهش هزینه‌های واردات شد و به تلاش‌های دولت برای کاهش جریان ورودی از طریق محدودکردن خرید طلا کمک کرد.

    سوبرهمانیام، وزیر بازرگانی هند در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه (3 سپتامبر) گفت که شکاف بین صادرات و واردات در ماه گذشته به 28.6 میلیارد دلار رسید که از بالاترین رکورد 30 میلیارد دلاری در جولای به ثبت رسیده است.

    واردات در آگوست 37 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 61.68 میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات 33 میلیارد دلار بود که 1.15 درصد کاهش داشت.

    محموله‌های ورودی فرآورده‌های نفتی در طول ماه با 86 درصد افزایش به 17.6 میلیارد دلار رسیده است و واردات طلا با 47 درصد کاهش به 3.5 میلیارد دلار رسیده است. واردات زغال سنگ به 4.5 میلیارد دلار آمریکا رسید، در حالی که صادرات نفت در ماه گذشته 5 درصد افزایش یافت و به 4.9 میلیارد دلار رسید.

    قیمت‌های جهانی کالاها از اوج خود در اوایل سال جاری، کاهش یافته است. در همین حال، تصمیم دولت فدرال برای افزایش تعرفه واردات طلا در ماه ژوئن و اعمال مالیات بر صادرات سوخت نیز بر شکاف تجاری تأثیر گذاشت.

    سوبرهمانیام گفت کسری حساب جاری در سال مالی 2023 حدود 3 درصد خواهد بود که کمتر از نظرسنجی بلومبرگ 3.2 درصدی است.

    برچسب ها