عصر خودرو

عربستان تولید گاز خود را دو برابر می‌کند

عصر بازار- شرکت نفتی آرامکو عربستان قصد دارد در یک دهه آینده تولید گاز طبیعی خود را دو برابر کرده و به ۲۳ میلیارد فوت مکعب در روز برساند.

عربستان تولید گاز خود را دو برابر می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امین ناصر مدیرعامل آرامکو در یک کنفرانس صنعتی گفت: عربستان موفق شده تولید گاز طبیعی خود را از روزانه 3.5 میلیارد فوت مکعب در سال 1982 به بیش از 12 میلیارد فوت مکعب کنونی برساند و انتظار می‌رود این رقم در یک دهه آینده دو برابر شده و به حدود 23 میلیارد فوت مکعب برسد.

    وی بدون اشاره به جزییات بیشتر افزود: فعالیت‌هایی برای اجرای یک برنامه بلندپروازانه برای 10 سال آینده در جریان است.

    شرکت نفتی آرامکو به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نفت و گاز جهان برنامه گسترده‌ای را برای افزایش تولید گاز طبیعی خود به منظور تولید برق و فرآورده‌های پتروشیمی به وسیله توسعه میادین گازی غیرمرتبط با تولید نفت آغاز کرده است.

    برای مثال این شرکت در حال اکتشاف و توسعه میادین گازی غیرمتعارف در شمال عربستان است.

    امین ناصر همچنین گفت: آرامکو در حال پیشبرد استراتژی خود برای دسترسی به توازن بهتر بین مجموع ظرفیت اکتشافات و تولید است که شامل 12 میلیون بشکه در روز نفت خام و ظرفیت پالایشی است.

    وی افزود: آرامکو قصد دارد ظرفیت پالایشی خود را به هشت تا 10 میلیون بشکه در روز از حدود 5.4 میلیون بشکه در روز کنونی برساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها