عصر خودرو

فاضلیان تشریح کرد؛

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان در تامین مالی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن، عملکرد صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان در تامین مالی و تولید مسکن برای اقشار میان درآمد را تشریح کرد .

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان در تامین مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، سید محسن فاضلیان اظهار داشت: شرکت تامین سرمایه بانک مسکن به همراه مجموعه بانک مسکن تاکنون چهار پروژه مسکونی را در نقاط مختلف کشور از روش استفاده از صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان تامین مالی کرده است.

    وی با بیان اینکه اولین صندوق با نام نسیم در منطقه 22 تهران مربوط به یک پروژه 80 واحدی بوده است که در شهریور ماه 1393 پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری آن در تابلوی ابزارهای نوین فرابورس به مبلغ 150 میلیارد ریال انجام شد، گفت: قیمت پذیره نویسی هر واحد سرمایه گذاری 10 هزار ریال بوده است. همچنین هزینه ساخت این پروژه با زیربنای کل 15 هزار متر مربع حدود 230 میلیارد ریال بوده است.

    فاضلیان توضیح داد: عملیات ساخت مجتمع مسکونی نسیم در آذر ماه 1396 به اتمام رسید و خریداران آپارتمان های تولید شده توسط صندوق در اسفند 1396 آپارتمان های خریداری شده خود را تحویل گرفتند.

    وی افزود: با طی کردن تشریفات ابطال واحدهای سرمایه گذاری آذرماه 1397 واحدهای سرمایه گذاری صندوق نسیم با دریافت مبلغ 16.392 ریال به ازای هر واحد سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران؛ واحدهای سرمایه گذاری متعلق به سرمایه گذاران این صندوق ابطال شد.

    این کارشناس بازار سرمایه سپس با اشاره به دومین صندوق زمین و ساختمان گفت: این صندوق  مربوط به یک پروژه 144 واحدی در شهر اراک بوده است که پذیره نویسی این صندوق در مهر ماه 1395 انجام شده و مبلغ پذیره نویسی آن نیز 100 میلیارد ریال بوده است.

    فاضلیان هزینه ساخت این پروژه با زیربنای کل 20 هزار متر مربع را 182 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این صندوق در اردیبهشت ماه 1397 پایان عملیات ساختمانی را تجربه کرد و در تیر ماه نیز آپارتمان ها تحویل خریداران شد؛ ضمن اینکه در آذر ماه 1397 واحدهای سرمایه گذاری سرمایه گذاران صندوق در قبال دریافت 13.895 ریال به ازای هر واحد سرمایه گذاری ابطال شد.

    مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ادامه داد: سومین صندوق نیز در شهر تبریز با پذیره نویسی 100 میلیارد ریال طی روزهای پایانی شهریور ماه 1394 برای ساخت 96 واحد مسکونی آغاز به فعالیت کرد. این صندوق مجتمع مسکونی خود را با زیربنای 20 هزار متر مربع و هزینه ساخت 234 میلیارد ریال تا کنون در حدود 90درصد ساخته که عمده آپارتمان های تولیدی نیز به فروش رسیده است.

    به گفته فاضلیان، این صندوق وارد مرحله تسویه شده و تا کنون 5.200 ریال به ازای هر واحد سرمایه گذاری به سرمایه گذاران صندوق پرداخت شده است. اما هنوز ابطال اوراق صندوق انجام نشده و تسویه به پایان نرسیده است.

    وی افزود: صندوق زمین و ساختمان نگین شهرری در سال 1395 با مبلغ پذیره نویسی 100 میلیارد ریال برای تولید حدود 240 واحد مسکونی در منطقه شهرری تهران آغاز به فعالیت کرده و پروژه متعلق به این صندوق با زیربنای 35 هزار مترمربع در حال ساخت است.

    برچسب ها