عصر خودرو

گزارش روز؛

چشم نوازی صعود گروه های کوچک

عصر بازار- طبق پیش بینی گروه های خودرویی و بانکی و سرمایه گذاری (گروه های به اصطلاح بزرگ) با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی و گروه های کوچک با معاملاتی مثبت و همراه صف خرید شروع شدند که نشان از ادامه معاملات فرسایشی، کمبود نقدینگی و در نتیجه اقبال از گروه های کوچک بود.

چشم نوازی صعود گروه های کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در اواخر بازار با افزایش تقاضا و عقب نشینی محسوس فروشندگان در گروه های بزرگ و بهبود معاملات و نوسانات مثبت آنها مواجه شدیم، امری که نوید بخش جو مثبت و معاملات پرتقاضای فردا خواهد بود.

    در گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، نمادهای حتوکا، اکثر قطعه سازان و وایران معاملاتی مثبت و مابقی اکثرا منفی شروع شدند اما در انتها متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین رنج های مثبت نماد وایران توسط حقوقی و صف خرید آن و همچنین صف خرید گروه قطعه ساز نمایان تر بود.

    گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، نیز بعد از شروعی منفی در اواخر بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند تا جایی که نماد وپست صف خرید شد و گروه بیمه ای با حجم های مناسب اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند.در گروه سرمایه گذاری معاملات پرحجم و عرضه مکرر صف خرید نماد وبیمه علیرغم شفاف سازی شرکت را شاهد بودیم. همچنین در این گروه بازگشایی موفق با رشد حدود 7 درصدی نمادهای وتوصا و وبشهر چشم نوازی نمود.

    شسینا، شکربن، وپترو، شفارس، ونفت، پاکشو، شلعاب و شپترو نمادهای مثبت و صف خرید گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی بودند و مابقی اکثرا معاملاتی منفی را تجربه نمودند که در این بین گروه پالایشگاهی همچنان از فشار فروش به مراتب بالاتری برخوردر بودند. مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار از عرضه های تازه در بورس و واگذاری سهام شرکت های لیزینگ ملت و پتروشیمی فجر در آینده ای نزدیک خبر داد.

    گروه های فلزی و معدنی بعد از شروعی متعادل اکثرا مثبت و پرتقاضا پیگیری شدند که در این بین شایعه افزایش حدود 15 درصدی تعرفه واردات فولاد مزید بر علت شد. نمادهای کیمیا، فنوال، فلوله، فاسمین، هرمز، وتوکا، فمرآد، ذوب، ارفع، فرآور و کبافق مثبت و همراه صف خرید و مابقی اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند این در حالیست که گروه سنگ آهنی همچنان معاملاتی منفی و صف فروش را تجربه نمودند.                           

    درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی که چند صباحیست مورد توجه مجدد فعالین بازار سرمایه قرار گرفته اند نماد فاذر در ادامه روند صعودی خود(با توجه به پولبک) بعد از شروعی منفی، متعادل به کار خود پایان داد. نمادهای تکمبا، تکنو، بترانس، بکام، بالبر، بکاب، بنیرو مثبت و صف خرید و نمادهی رمپنا، بمپنا، لبوتان، تایرا، وتوشه، بسویچ، و تمحرکه متعادل و منفی پیگیری شدند.

    گروه سیمانی اکثرا مثبت و همراه صف خرید دنبال و گروه ساختمانی بعد از شروعی منفی، اکثرا متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نمادهای آ س پ، ثشاهد و ثنوسا نمایان تر بود.

    گروه های کوچک قندی، غذایی، کانی های غیر فلزی، لاستیک سازی و دارویی اکثرا مثبت و همراه صف خرید دنبال شدند که دراین بین گروه بنیادی محور دارویی با نزدیک شدن به انتشار گزارشات 9 ماهه و داشتن شرایط بنیادی مناسب، کم ریسک تر ارزیابی می شود اما در اواخر بازار و با بهبود جو کلی بازار، گروه قندی با افزایش عرضه ها و معاملاتی منفی مواجه و در نهایت اکثرا با صف فروش به کار خود پایان دادند. درگروه لاستیک سازی خبر افزایش سرمایه 300 درصدی شرکت پسهند از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته سهامداران سبب ادامه رشد قیمتی و صف خرید آن شد. نماد قچار نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام و ارائه تصمیمات با افت 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای همراه و فولاد با رشد 10.12 واحدی به ارتفاع 61,710 واحدی رسید که در این بین نمادهای وغدیر و مبین بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها برای فردا بازاری به مراتب مثبت تر از امروز پیش بینی می شود امری که با افزایش حجم دادوستدهای این روزهای بازار سرمایه نوید بخش ورود نقدینگی جدید به بازار خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو