عصر خودرو

همزمان بانشست «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس آغاز شد:

پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی

عصر بازار- پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی با هدف سرمایه‌گذاری بر کسب‌و کارهای نوپا و تامین مالی طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و ارتقای سطح رفاه بازنشستگان، صبح امروز در نشست «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس تهران انجام شد.

پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، معاون پذیرش و ناشران فرابورس:
     دید بلندمدت برای سرمایه‌گذاران vcها ضروری است
    معاون پذیرش و ناشران فرابورس در  این نشست در خصوص «صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی» گفت: این صندوق، ششمین صندوقی است که در شرکت فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود. سرمایه این صندوق 10 میلیارد تومان با یونیت‌های 100 هزار تومانی است و عمر این صندوق نیز 7 سال خواهد بود.
    مهدی علم‌الهدی افزود: حجم معاملات ثانوی VCها محدود است، چرا که عموم مردم آشنایی چندانی با این صندوق‌ها ندارند؛ اما خبر خوب این است که استارتاپ‌های انتخاب شده در این صندوق‌ها بسیار دقیق بوده است، به طوری که احتمال شکست آنها کم است.
    وی با بیان اینکه این صندوق‌ها گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند، گفت: مردمی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری هستند، می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند؛ vc‌ها با وجود اینکه سرمایه‌گذاری جسورانه هستند، می‌توانند بازدهی مناسبی نصیب سرمایه‌گذاران کنند.
    وی ادامه داد: سازمان بورس پس از بررسی‌های طولانی مدت به این نتیجه رسید که عموم مردم نیز بتوانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند، اما باید در نظر داشته باشند که این صندوق‌ها برای افرادی که دیدگاه بلندمدت دارند گزینه مناسبی است.
    معاون پذیرش و ناشرات فرابورس با اشاره به اینکه این نوع از صندوقها عمر مشخصی دارند و پس از پایان عمر، خارج می‌شوند، گفت: استراتژی این صندوق‌ها برای رسیدن به بازدهی با جزئیات در اساسنامه ذکر شده است و باید در نظر گرفت که چون صندوقهای جسورانه در استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، دید سرمایه‌گذاران باید به سمت اتفاقات آینده باشد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری
    صندوق‌های جسورانه، راهکار عبور از بحران صندوق‌های بازنشستگی

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست گفت: حوزه تخصصی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی، سرمایه‌گذاری در فناوری مالی و خدمات بازنشستگی است. پذیره نویسی این صندوق از روزی جاری آغاز می‌شود و به مدت 7 روز کاری ادامه خواهد داشت.
    جواد عشقی نژاد در خصوص روش‌های کاهش ریسک صندوق نیز توضیح داد: سرمایه‌گذاری بیش از 35 درصدی در یک استارتاپ خاص در این صندوق وجود نخواهد داشت و حداقل 30 درصد منابع صندوق در قالب اوراق و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری خواهد شد.
    وی توضیح داد: جربه جهانی نشان می‌دهد زمانی که صندوق‌های بازنشستگی دچار بحران‌ میشوند، یکی از روش‌های خروج از بحران صندوق‌های جسورانه بوده‌اند. از این رو، محوریت سرمایه‌گذاری این صندوق، پیگیری و جستجوی خدمات برای بازار هدف محصولات است.
    عشقی نژاد ادامه داد: امید ما این است که با تاسیس این صندوق چندین رسالت به نتیجه برسد که در این راستا، معرفی صندوق‌های جسورانه به سرمایه‌گذاران خرد، فراهم کردن فرصت‌های مناسب برای صندوق‌های جسورانه آتی و ارائه خدمات به جامعه هدف مد نظر قرار گرفته است.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: حساسیتی که سازمان بورس و فرابورس در خصوص فعالیت چنین صندوق‌هایی داشت، باعث شد که زیرساخت خوبی برای این صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری در استارتاپها فراهم شود.

    برچسب ها