عصر خودرو

سرمایه‌گذاری بی دغدغه با صندوق بازنشستگی تکمیلی

عصر بازار- مدیرعامل سبدگردان مفید گفت: از جمله مزایای صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی این است که بدون ایجاد دغدغه سرمایه‌گذاری برای کارکنان یک مجموعه، سازمان یا نهاد محل خدمت، سرمایه‌گذاری را برایشان انجام می‌دهد.

سرمایه‌گذاری بی دغدغه با صندوق بازنشستگی تکمیلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حجت‌الله نصرتیان، مدیرعامل سبدگردان مفید در خصوص راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی بازار سرمایه، اظهار کرد: کارگزاری مفید سابقه هفده ساله در صنعت مدیریت دارایی داشته و اکنون بیش از هزار نفر در مجموعه مفید مشغول به کارند. پیشتر در مجموعه مفید، صندوق بازنشستگی‌ای مشابه با کارکرد صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی بازار سرمایه راه‌اندازی کرده و بنابراین حدودی با چالش‌ها و راه و رسم آن آشنا بودیم. از این رو با اعلام سازمان بورس برای تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی، مجموعه مفید نیز درخواست خود را داد.

    نصرتیان با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به سایر بازارها، عنوان کرد: تجربه ثابت کرده بازار سرمایه، در بلندمدت نسبت به سایر بازارهای موازی بازدهی قابل توجی دارد. بنابراین می‌توان از این ویژگی مثبت بازار در ایجاد چنین صندوق‌هایی برای بهره‌مندی و سرمایه‌گذاری کارکنان مجموعه‌ها استفاده کرد.

    وی با تاکید بر مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی، افزود: نکته مهم و قابل توجه در راه‌اندازی چنین صندوق‌هایی این است که بدون ایجاد دغدغه سرمایه‌گذاری برای افراد و کارکنان یک مجموعه، سازمان یا نهاد محل خدمت، سرمایه‌گذاری را برایشان انجام می‌دهد.

    مدیرعامل سبدگردان مفید در رابطه با کارکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی گفت: کارکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی به این گونه است که بخش کوچکی از دارایی کارکنان مانند: بخشی از درآمد ماهانه افراد (بدون اینکه در معیشت دچار مشکلی شوند) در صندوق، سرمایه‌گذاری خواهد شد و تا خروج آن فرد از سازمان و محل کارش، کل دارایی اخذ شده، بازپرداخت می‌شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی تجربه بسیار خوبی است؛ این نوع سرمایه‌گذاری از چند حیث برای افراد مزیت دارد. از طرفی وفاداری کارکنان را نسبت به سازمان بیشتر خواهد کرد و از سوی دیگر نیز، برند و اعتبار کارفرما را فزونی داده و رضایت خوبی نیز میان کارکنان مجموعه ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها